Triangelmärkning?

Sv: Triangelmärkning?

Vet du, jag tycker samma sak.
Även om hon blir bättre finns det alltid en risk att det återkommer å jag är livrädd att jag inte har henne när hon blir dålig igen, tänk om ingen annan skulle lägga ner så mkt pengar på mediciner till henne som jag gör?Får ångest bara jag tänker på det.
Tyvärr måste jag ändå vänta ett tag så jag får klartecken från försäkringsbolaget, annars förlorar jag alldeles för mkt pengar, medans så går hon på bronkvidgande å dessutom på bete så det är bättre nu än på vintern åtminstone.

Jga har hyela tiden skrivit att den inte orkar motioneras.Dessutom anser jag att en tävlingsdag är bra mindre ansträngande än den alldagliga motionen, men hästen kan inte ens tävla, då tycker jag det är rätt illa.

Ja om mina hästar vill gå till vänster å jag till höger, då tvingar jag dem att å till höger. :smirk:

Jag tycker likadant, varför fortsätta plåga hästen om den skulle må bättre av avlivning?Vet en häst som hade problem men benen men inte fick avlivas på ett år då försäkringsbolaget ville vänta å se om den blev bättre även om vet sa att den aldrig skulle kunna bli bättre, den led otroligt mkt hela tiden.Ibland går det att avhjälpa med operation emn man ska ändå tänka att hästen är ett djur som är van att springa å inte att stå i en konvalecens box 1 år :(

Förs.bolaget sa att de bedömer hästen efter det tillstånd den är vid utdömning av veterinär.Är hästen så dålig vid utdömnings tidpunkten att den inte anses kunna användas som ridhäst, alltså med full kapacitet så blir det sällan krångel.Försäkringsbolaget litar så pass mkt på att en veterinär ska vara kapabel att bedöma om en häst är så dålig att den inte kan ridas(vilket jag oxå anser, en veterinär är till för att bedöma djurs hälso tillstånd å ánser denna att det inte går att behandla så finns inget annat att göra).
För säkerhets skull ska jag låta en annan veterinär kolla på hästen oxå.

Det har jag inte heller, har 3 islandshästar nu, har sålt en isis.+ att jag har min lilla shettis som funkar som sällskap, men som är till salu.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 534
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Jag står inför ett tufft beslut om att eventuellt låta min bästa vän på 20 år få somna in. Jag har ägt honom sedan han var 7 år...
Svar
8
· Visningar
1 419
Hästvård Hej gott folk Har ett sto som är på väg att ge mig både blödande magsår och hjärnblödning. Hon är varmblod 5 år, aktiv i trav Kort...
2
Svar
21
· Visningar
2 781
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar