Triangelmärkning!

M

montgomery

Vet inte var den här tråden ska ligga så flytta den om den ligger fel!

Om en häst blir triangelmärkt kan den då inte bli fullt frisk igen? Jag vet att den inte får tävlas, men är det förbjudet att rida den normalt om den skulle bli frisk och klara av det?
 
Vad jag vet så får man självklart rida den!
Eller fattade jag frågan fel?
 
Du får ju rida din häst hur du vill (så länge den inte tar skada). Men tävla den får du inte
 
En t-märkt häst kan bli fri från sin skada men kan då ej bli o märkt. Och man kan rida dem bara den inte tar skada. Beror ju oxå på vilken skada den har.
 
Det tillhörde inte frågan men man kan väl inte försäkra hästen ang den skada som gjort hästen t-märkt. Men skador som ej har med tidigare skadan att göra går att få ut på försäkring, eller har jag fel?
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
218
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag tänkte vara anonym först, men jag är nog rätt anonym på forumet ändå så jag skiter i det. Min man har en svårt kronisk sjukdom, han...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 860
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp