Trevliga ställen att besöka i skåne

Gillar alla förslag 😁
Killen gillar nog bara Max 🙄



Märkliga saker passar mig 😁
Det andra faller på att Ruben inte är välkommen. Känns så tråkigt att lämna honom ensam i vårt lilla rum på anläggningen 😞
Men finns det hundvänliga restauranger i närheten tar vi gärna emot tips!

Kristianstad: La Cuchina på Lilla torg har nice charkbricka, där kan man sitta ute med vovven.

Du gör rätt i att åka till Åhus, käka go glass. Vill hunden bada finns det några spots längre ner på stranden mot Yngsjö. Du får googla lite för jag minns inte riktigt :)

Åh, förresten en annan märklig grej som jag aldrig varit på men kört förbi! Det finns ett kannibal museum någonstans ute på bygden, (mindre ställe).
 
Har bara en sak att säga och det är att jag inte håller med om att man bör äta på Brösarps gästis annat än om man får en sjuk äggakagecraving och äggakaga inte går att uppbringa någon annanstans. Jag åt där idag och blev jättebesviken på både mat och service.

Håller helt med, jag och mannen bodde en natt där med middag.
Fick springa till Ica innan stängning och köpa en trekantsmacka och chips. Servicen var usel också. De lever på gamla, fina meriter nuförtiden tyvärr 🤷🏼‍♀️


Annars tycker jag ni ska åka till Helsingborg, tura över till Helsingör, dricka öl och äta smörrebröd. Söta små hus att titta på när man förflyttar sig mellan pubarna.
 
Håller helt med, jag och mannen bodde en natt där med middag.
Fick springa till Ica innan stängning och köpa en trekantsmacka och chips. Servicen var usel också. De lever på gamla, fina meriter nuförtiden tyvärr 🤷🏼‍♀️


Annars tycker jag ni ska åka till Helsingborg, tura över till Helsingör, dricka öl och äta smörrebröd. Söta små hus att titta på när man förflyttar sig mellan pubarna.

Men åh vad tråkigt! Vi har bokat bord där på tisdag då vi fick det som rekommendation av en kompis som besöker Österlen årligen. Hon sa att de är så himla trevliga där och hundvänligt samt äggakakan som är god. Vi är rätt känsliga för dålig service dock. Är maten inte heller god?
Ska vi avboka? :nailbiting:
 
Håller helt med, jag och mannen bodde en natt där med middag.
Fick springa till Ica innan stängning och köpa en trekantsmacka och chips. Servicen var usel också. De lever på gamla, fina meriter nuförtiden tyvärr 🤷🏼‍♀️


Annars tycker jag ni ska åka till Helsingborg, tura över till Helsingör, dricka öl och äta smörrebröd. Söta små hus att titta på när man förflyttar sig mellan pubarna.

Det känns lite långt att tura över till Danmark. Vi är inte så mycket för varken smörrebröd eller öl 😅
Eftersom vi åker bil och har med oss liten hund så blir det lite osmidigt.
Vill hålla oss skapligt nära hästen och gården 🙂
 
I genren "märkliga saker" kan kannibalmuseet utanför Hörby kombineras med att besöka Söderto fästning. Bör endast undersökas utvändigt pga rasrisk men en fascinerande historia. Ett skyddsvärn mot ryssen ute på en åker, byggt av en person som cyklat dit med material under många år.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Söderto
 
Vill hålla oss skapligt nära hästen och gården 🙂
Hade gärna bjudit in till klapp av bland annat miniponny, men tror det är i längsta laget. Icke-hästintresserade karlar brukar uppskatta att de är små :D
 

Bifogade filer

  • 902E8C63-6A42-4773-B9E3-76AAE7E1598A.jpeg
    902E8C63-6A42-4773-B9E3-76AAE7E1598A.jpeg
    324,9 KB · Visningar: 49
Hade gärna bjudit in till klapp av bland annat miniponny, men tror det är i längsta laget. Icke-hästintresserade karlar brukar uppskatta att de är små :D

Så himla söta ❤
Han är rädd för Molnet men nu kan han hålla honom utan att släppa så fort han tar ett steg åt sidan 😁
Efter förra hoppträningen kunde han även leda när jag hjälpte till att bära undan lite hinder.
Är imponerad över hur snäll Molnet är mot honom. Ham brukar bete sig som en apa mot andra människor 😂
 
Där man blir attackerad av kossor 😁



Det låter jättebra! Det lutar helt klart åt ett besök i Åhus 😋

Tackvare kohistorien måste ni ju besöka Ale stenar 😂

Men ja, ni borde verkligen åka dit 😍 man behöver inte köra ner till hamnen som jag (GPS 🙄) och klättra upp alla meter. Turistparkeringen var tydligen på samma höjd som toppen, bara att gå rakt ut till kanten. MAGISKT 😍
 
Men åh vad tråkigt! Vi har bokat bord där på tisdag då vi fick det som rekommendation av en kompis som besöker Österlen årligen. Hon sa att de är så himla trevliga där och hundvänligt samt äggakakan som är god. Vi är rätt känsliga för dålig service dock. Är maten inte heller god?
Ska vi avboka? :nailbiting:
Ja, åk till En gaffel kort istället, eller nåt annat i Kivik/Simrishamn.
 
Jag bor strax utanför K-stad, men har ju aldrig nån koll på vad som finns här:o

Tror isf jag vet var ni ska och för skogspromenader finns där fin natur i det området. Åhus är schysst, det finns två hundbad vid stranden dessutom som är jättefina (kan skicka kartpunkt om du vill). Dessutom finns det 2(!) glassbåtar.
Kristianstad har bra shopping, sämre sen shoppinggallerian kom tyvärr, men defintivt en stad värt ett besök. Det finns gott om fik med uteserveringar iaf där hundar är välkomna, även restauranger. Jag rekommenderar Fenix och Innergården (osäker på om man får ha hund på deras innegård dock) för fika/lunch. På kvällen har La Cucina en schysst uteservering.
 
Jag bor strax utanför K-stad, men har ju aldrig nån koll på vad som finns här:o

Tror isf jag vet var ni ska och för skogspromenader finns där fin natur i det området. Åhus är schysst, det finns två hundbad vid stranden dessutom som är jättefina (kan skicka kartpunkt om du vill). Dessutom finns det 2(!) glassbåtar.
Kristianstad har bra shopping, sämre sen shoppinggallerian kom tyvärr, men defintivt en stad värt ett besök. Det finns gott om fik med uteserveringar iaf där hundar är välkomna, även restauranger. Jag rekommenderar Fenix och Innergården (osäker på om man får ha hund på deras innegård dock) för fika/lunch. På kvällen har La Cucina en schysst uteservering.

Vi ska bo på Springfield 😁
Skicka gärna! Ruben vadar gärna omkring även om han inte vill simma.
 
Jag rekommenderar besök på Axelssons Konditori i Kristianstad. De hittar på allt möjligt spännande så skulle följa deras insta inför när ni ska dit för vad som kan bli aktuellt just när ni är där. Och hundar är välkomna.
Screenshot_20190728-180925_Samsung Internet.jpg
 
Bortanför Kristianstad finns ju också Ivösjön med Ivön i. Ska tydligen finnas många sevärdheter på den lilla ön bla ett pepparkaksbageri om jag minns rätt. Supermysigt där! Bilfärja över.
 
Men åh vad tråkigt! Vi har bokat bord där på tisdag då vi fick det som rekommendation av en kompis som besöker Österlen årligen. Hon sa att de är så himla trevliga där och hundvänligt samt äggakakan som är god. Vi är rätt känsliga för dålig service dock. Är maten inte heller god?
Ska vi avboka? :nailbiting:

Jag tyckte maten var hemsk. Min oxkind var som en riktigt dålig bit kalops 😱 den verkar vara borttagen från menyn nu tack och lov.

Vi hade en förbeställd 3-rätters, till slut beställde jag från a la carten istället, efter tjugo minuter kom servitrisen tillbaka o sa att köket var stängt men de kunde servera vegetarisk lasagne sen lunchen 😕
 
Ja, åk till En gaffel kort istället, eller nåt annat i Kivik/Simrishamn.

Vi ska bo i Degeberga och tänkte ta något som inte ligger så långt bort första kvällen då vi åkt några timmar för att ta oss dit. Har du något tips på kvällsrestaurang i Kivik eller Åhus som inte verkar vara jättelångt bort heller? Eller någon annan i tråden :)
Simrishamn tänkte vi ta på onsdagen.
 
Vi ska bo i Degeberga och tänkte ta något som inte ligger så långt bort första kvällen då vi åkt några timmar för att ta oss dit. Har du något tips på kvällsrestaurang i Kivik eller Åhus som inte verkar vara jättelångt bort heller? Eller någon annan i tråden :)
Simrishamn tänkte vi ta på onsdagen.
På körsbärsgården kanske? Där bodde vi natten till idag, mysigt ställe!
 
Har bara en sak att säga och det är att jag inte håller med om att man bör äta på Brösarps gästis annat än om man får en sjuk äggakagecraving och äggakaga inte går att uppbringa någon annanstans. Jag åt där idag och blev jättebesviken på både mat och service.
Vad tråkigt. Har ätit där många gånger och maten har varit utmärkt varje gång. Jag är extremt kräsen.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 724
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 642
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 869
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp