peace

Trådstartare
Någon som håller på med det?
Tänkte ev. börja träna det med min hund som för tillfället verkar less på "vanlig" lydnadsträning (se annan tråd).
Skulle behöva lite tips om hur jag kommer igång.

Sv: Treibball

Blev tvungen att googla för det där hade jag aldrig hört talas om. Men det verkar ju vara en kul grej, speciellt om man har vallhund.

Hittade den här filmen på youtube.

Ja jag tycker oxå det låter häftigt!! Speciellt om man inte själv har egna får att valla på.
Har själv en bc-blandis och jag har inte hittat ngn vallningsklubb som är intresserad av att ta emot oss:cry:

Det är väl helt nytt i sverige?
Såg i något annat forum att det var någon instruktör som skulle starta en prova på/nybörjar kurs.

Hej, ja jag håller på med Treibball och har gjort ett tag nu =) Det är en jätterolig sport som passar alla hundar. Jag höll en Prova-På-Dag i Uddevalla den 25 maj. Det blev toppen, 6 deltagare och alla kom jättelångt på bara några timmar. Det verkade som att alla tyckte det var väldigt roligt och flera frågade efter en kurs till hösten så det blir det =) Se mer om sporten och om kurser på min hemsida www.treibball.tk

Det blir en instruktörsutbildning genom Hundens Hus i Sundsvall nu till sommaren, mer om det på www.egetbevag.se
Där kommer det även att vara en TreibballCamp för alla intreserade.

Jamen jag bor ju i Skåne:cry:
Vet du om det finns ngt härnere?

Jaha ja, ja det var ju lite långt ifrån. Nej tyvärr tror jag inte det finns någon närmare (ännu iaf). Men jag är öppen för att bli inhyrd om det är intressant, tex för en helg eller liknande.

Tja jag får väl se om jag kan få ihop ett gäng:)Men det verkar inte som det finns så många som vet vad det är.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 078
Senast: _Taggis_
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 084
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 965
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 985
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka