Tredelat bett av annan typ

Seabaz

Trådstartare
Jag sitter och kollar dressyrTR och där är ju bilder på vilka bett man får rida med.

Man får ju rida med tredelat bett med fasta ringar, det är bilder på lite olika bett där.

Är det enbart dessa bett du får rida med eller får jag rida på denna variant?

http://www.hastprodukter.se/photos/7790.jpg

?

Sv: Tredelat bett av annan typ

Skulle tro att det räknas som D-bett, isf är det ej godkänt.

:laugh:

Tror också tyvärr att det bett du har bild på kommer att klassas som ett D-ringsbett och inte ett bett med fasta ringar (eggbett), som är godkänt.

Nej detta bett är inte godkänt både på grund av att den har D-ringar och det är dessutom inte tillåtet att ha en lös rulle som detta bett ser ut att ha. Utan det är bara tillåtet om den har en "fast" ex droppe i mitten.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
964
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur