Treårstest för ponny?

HannaZ

Trådstartare
Får hem ett Welsh Cob-sto som jag tänkte låta gå treårstest men jag vet inte speciellt mkt om testen. Läste en sammanfattning som jag hittade om hur och vad man bedömer osv men undrar om lite annat.

Bor i Malmö - var är lämpligt att göra testen. Är det populärare på vissa ställen, generellt bättre domare, bättre faciliteter osv?

Har sett datum på treårstest både på våren och sensommaren för 2009 - är det bara halvbloden som måste visas på våren?

Är datumen redan satta för 2010?

Tacksam för lite tips. PM:a gärna om man kanske inte får rekommendera vissa platser före andra osv.

Sv: Treårstest för ponny?

Jag ska ta ut min welsh kille till 3-års testet till våren.
Ska ta honom till Bollerup (österlens hästvänner som anordnar). Där hade även ponnierna test på våren men det var samma dag som för de stora hästarna (p.g.a få anmälningar).
Måste inte visas på våren väljer helt enkelt när man vill ta ut dom...

Ponnier visas ju inte ridna bara skritt-trav-galopp och löshoppning

Har visat på Bollerup o trivts bra med det :)

Tack!

Har sett nu att man i Åstorp har treårstest på sensommaren vilket skulle passa oss bättre. Är det fler ställen än Bollerup och Åstorp som ordnar treårstes för ponny här i skåne?

Glöm inte att träna lösgalopp åt bägge håll. Det är det många som glömmer har jag märkt, när man står som funktionär

Tack. Hittade ett informationsblad på nätet om vilka moment som ingår så vi får gå igenom den ordentligt.

Lånar tråden lite och frågar om någon vet om det hålls något treårstest i västra götaland i vår?

jag letar också efter plats/datum för treårstest i västra götaland...
Någon?

Det kommer nog snart ut på SPAFs hemsida. Vet att vi ska skicka in vårat datum snart. Vi ska ha både 3 årstest o kvalite i sommar fast det är ju på fel plats för er del.

Liknande trådar

L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 961
Senast: Lyckan i Halland
·
Avel Först och främst dilemmat; Jo nu är det så att jag sitter och funderar, klurar och tänker på hur jag ska göra med mitt sto. Jag har...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
12 338
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 444
Senast: Madick
·
S
Hästvård I mitt yrke har jag kommit i kontakt med en folder om zink där det bla står om zinkens betydelse för hälsan. Eftersom jag tidigare hört...
2
Svar
25
· Visningar
17 030
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka