Tre-grupp gerbiler

majola

Trådstartare
Vår ena gerbil dog tyvärr igår och vi står nu inför det delikata problemet att skapa en ny liten flock.

Den andra gerbilen kan ju naturligtvis inte vara ensam, men han är också ca två och ett halvt år och kommer inte att leva för alltid. Alltså vill vi inte skaffa en ensam äldre gerbil som sällskap (förutom att det nog blir väldigt svårt att sätta ihop dem) utan har bestämt oss för två baby-rådisar. Min sambo har ledigt idag och skulle ge sig ut på jakt (de andra köpte vi från uppfödare men den här gången blir det från djuraffär eftersom det är lite bråttom).

Nu till problemet. Vi reser bort över jul... Hur stor är risken att vi på två veckor inte lyckas få en fungerande flock av en äldre hanne och två yngre (sambon skulle försöka få så unga som möjligt)?

Era bästa tips för fungerande flockbildning?

Sv: Tre-grupp gerbiler

Nu är de hemma! Två supersöta killar på ca 7 veckor.

Led är sannolikt en Spotted Nutmeg
och
Zeppelin är sannolikt en Lilac.

Jag vill inte störa dem igår kväll så jag har inte kunnat titta så himla noga ännu. Men de är bedårande!

Och de komemr jättebra överens med farbror Sabbath (silveragouti).

(Och ja, det är Black som har dött.)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 229
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 648
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Kände att jag behöver få prata av mig lite ang. min annons ang. omplacering av katt. Den var inte lätt att lägga in, det har tagit mer...
2
Svar
29
· Visningar
2 633
Senast: Aviello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30