Tre årstestets syfte?

S

Stopek

Äger för första gången ett halvblod, två år - men med gråa papper och en valack. Det är alltid roligt att ha mål med sin träning av hästen och därför funderar jag över treårstest. Vilket syfte skulle det kunna ha för min häst? Det är knappast till gagn för föräldrarnas avelsvärde och inte för honom själv heller - valack som han är. :d

Men kan det på något sätt gagna honom som individ, OM det skulle gå bra?

OCH får han starta treårstest med grå papper?

Hälsning Maja

Sv: Tre årstestets syfte?

Han får visas utom tävlan med grå papper (Han får bedömning, men inget som skrivs ner så att säga) :)

Jag tycker att treårs är ett jättebra sätt att stämma av vart du har din häst pyskiskt och fysiskt :) De får visa upp sina gångarter, visa upp sin hoppning, men framförallt är det ju en jättebra första erfarenhet utav att vistas på en tävlingsplats osv :) - Och Ja, går det bra får hästen ett bättre värde då den får Diplom/höga poäng för sin talang! :)

3:års är ju mer av en avstämning, de riktiga kraven kommer ju i Championaten för 4-6:åringarna! Där får alla hästar vara med oavsett papper, då kvalar man in :)

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
621
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 045
Senast: Åsa A
·
Hästmänniskan Vet inte om detta hamnade i rätt forum - om inte så får moderator ta och flytta tråden! :) Bakgrund: Vår familj (min mamma, pappa och...
Svar
0
· Visningar
966
Senast: Sansko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama