travträning.

S

Sammy

Hej,
Jag har sen några veckor en kallblodstravare från 12 år, som senaste åren är kört och en lite riden. Vi vill använda henne för att rida ute i skogen. Jag börjar med en ny häst altid med markövningar (eller hur det nu heter....lite NH) för att lera känna hästen.

Men för att förstå henne bättre, skulle det vara så bra om jag vet en lite om hennes träning när hon var ung. Jag vet ingenting om travträning och skulle gärna veta hur det går till att träna en travhäst. Bara däreför att jag är intereserad i sättet hon blev tränat. Det kann också hjälpa mig att förstå henne en lite bättre. Jag har aldrig haft en travhäst, men tycker att hon är mer känsligt och sensibel än andra häster jag har haft (för det meste kallblods)
(förlåt fel i min tråd..jag har svårt att skriva bra svenska)

Sv: travträning.

det är tyvärr omöjligt att veta exakt hur hon är tränad eftersom det finns så många sätt att träna..

Det finns ju lika många sätt att träna travare på som det finns hästar... ;)

Det bästa är väl att höra med de tidigare ägarna om du vill sätta dig in i hur hon har tränats tidigare? :)

ok tack. Tag trodde att det kanske finns någon routine eller något som det. Jag vet tyvarr ingenting om travträning och var bara interesserad däreför att hästen är en kallblodsgtravare.
Visste inte att det träningar var så olika...

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 184
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 052
Senast: TantAgda
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 549
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 025

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka