Travträning

N

Norrberge

Mitt lilla sto. 16 år i sommar har jättelätt för traven, det är hennes starkaste gångart. Dock detta är det hennes svåraste gångart att gå på tygeln och trampa under sig.

Har ni några tips på hur jag får henne bättre i traven?

Nu har vi kommit in i en fas där hon är jätteduktig och mjuk och fin. Jag kan nu trava henne på en liiite liten volt :) Det är ett stort framsteg! Men jag vill ha mer tips! :bow:

Sv: Travträning

Jo, svårt :P Men då blir hon ju tvungen att riktigt ta i med bakbenen!

Ett annat "trix" som funkat bra för mig är att rida många små tempoväxlingar, då får man in bakbenen under rumpan och allt blir lättare i fram, precis som man vill:banana:

Det brukar hjälpa väldigt mycket att göra det i longering först, om du kan ha henne inspänd och ställt och jobba med att få henne att trampa under sig, men då hänger det ju på att man själv har lite övning i longering : ) Men jag tycker de brukar vara bra i både trav att galopp att få genom det först när hästen inte har ryttare, och sedan från ryggen.

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 554
Senast: Roxy
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 848
Senast: banani
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka