Travtränare utomlands

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare magicpower
  • Startdatum Startdatum
M

magicpower

Hej på er! Jag ska ha 10 veckor praktik utomlands och skulle vilja ha förslag på vart man kan vara.. Helst i Frankrike och USA, men spelar egentligen ingen roll bara det är på ett bra ställe.

Ni som har vart utomlands på praktik eller som har jobbat berätta gärna om det! :D

Hade bra!

Sv: Travtränare utomlands

vill du vara hos en svensk tränare utomlands eller en inhemsk?

Helst hos en svensk så man kan ha en kommunikation.. Men om tränaren och personalen kan engelska så går ju d också bra ;) ... Har du några förslag?

kristoffersson...
men åk inte till södra italien va du än gör....

Har han nån hemsida eller hur ska man få tag på honom?

Vill ju helst till USA eller Frankrike så Italien e inte aktuellt egentligen... Men varför inte i södra Italien?

Har han nån hemsida eller hur ska man få tag på honom?

Vill ju helst till USA eller Frankrike så Italien e inte aktuellt egentligen... Men varför inte i södra Italien?

människorna i södra italien är lite grymmare.. dom är ett folkslag för sig....
jag har varit där men åker inte dit igen...

i usa finns det ju många svenska tränare att åka tillmed mycket svensk personal men vill man trna på engelskan är ju en amerikansk att rekomendera. ahr själv varit i usa hos svensk tränare och alla sa att det r bättre villkor och lön osv hos dom amerikanska tränarna..du kan u pma mig om du vill ha lite namn..

Kanonbra i USA..

Har vart hos en "kille" i NJ där, trivdes hur bra som helst!
Visserligen inte svensk, men de stod på Showplace Farms och åka till Meadowlands varje vecka eller 2 ggr i veckan.. :love: helt underbart! Kan verkligen rekommendera detta ställe! Man får en ruggigt bra insikt av hur travsporten i USA är och fungerar.

Ptjaa.. det var ett stall med ca: 20 hästar, varje skötare hade 3-4 hästar var.. Mestadels passgångare (vilket var riktigt spännande och lärorikt) men även några travare. Tränarens pappa är väl en av de mest kända kuskarna i världen, och på meadowlands fick man även träffa andra storheter. Ruggigt trevlig personal och tränarn var bara för underbar :love: nä, kolla om du kan vara där! pm:a om du vill ha namn :)

*kl*

Jag rekommenderar också USA, har precis kommit hem därifrån och trivdes jättebra. :)
Sverige känns rätt blekt i jämförelse. :D
Tänk på att du får slita hårdare och kan ha aningens lägre lön om du ska jobba för någon skandinavier. (Det var en generalisering, men så har jag upplevt det.)

Se nu till att ta dig iväg, du kommer INTE ångra dig och du kommer ha skitroligt! Jag lovar! :bump:

Haller med foregaende talare.
Aker du till staterna skulle jag rekommendera en amerikansk tranare. Skandinavierna har ofta ratt taskiga villkor. Vet flertalet jag aldrig skulle rekommendera nagon att jobba hos.
Du kommer alltid fa sta ut med saker du inte trivs med - det kallas jobb men vad ar kan vara milsvidder mellan olika tranare.

En viktig sak att komma ihag ar att inte vara radd for att angra sig pa plats.
Chefen kommer bli ilsk som ett bi om du sager upp dig men man ska inte behova ta all skit man kan bli utsatt for (onskar jag hade haft the guts att sluta redan innan jag vart kord i botten under min forsta vinter.)

Upplevelsen ar fantastisk men jag kan tyvarr inte jamfor den med svensk travsport da jag inte har nagon som helst erfarenhet av den. Men som med allt annat - chanser ar till for att tas!

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 306
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
678
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 472
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30