Travtränare misstänkt för djurplågeri

Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Och du vet hur gamla vi är o våra erfarenheter o utbildningar oxå?

Du fetmarkerade ju texten själv " mer erfarenhet än många andra" skrev jag, förutom Ginnies.....men jag klarar nog rätt många.

Envis... det ska gå!! :devil:

Men såklart en Bonus att man roar Gunnar i soffan ;)

Lycka till!!!
Även om jag misstänker att du kommer att stampa på samma ställe, typ ridhäst som rids 57 högervarv för att lossa bogen..... :devil:;)

Vi får väl se vem som får mest spö i morgon på V75.
Nr 6 eller 11 ??? :angel::D

Vi ses på travovalen.

AM

Du fetmarkerade ju texten själv " mer erfarenhet än många andra" skrev jag, förutom Ginnies.....men jag klarar nog rätt många.

Nåja, säkerligen även mer än Ginnes skrev du..

Men det vet ju inte jag något om alls, jag mäter inte kunskap i ålder eller hur länge man hållit på.
Har träffat folk som har betydligt mer hästkunskap efter 5 aktiva år än en person som har 20 aktiva år..

Jag har inte sagt något alls om din kunskap, jag bara undrade vad du baserade ditt uttalade på.

Lycka till!!!
Även om jag misstänker att du kommer att stampa på samma ställe, typ ridhäst som rids 57 högervarv för att lossa bogen..... :devil:;)

Vi får väl se vem som får mest spö i morgon på V75.
Nr 6 eller 11 ??? :angel::D

Vi ses på travovalen.

AM

Ja? Hur lossar man annars bogen?? :eek:

Så vi ses i morgon, då får du nog förklaringen till mitt tålamod o tidsöverflöd :angel::banana:

Jag hoppas ju 11 får mest pisk, är ju massor av pengar till mig då... o det är ju slagen som betalar ut kluten väl?

Jag har nog betydligt mer erfarenhet av hästar än många andra här och säkerligen även dig.

Har du?:D

Jag tror att du har mindre erfarenhet än många andra här faktiskt, du visar inte så särskilt stor kunskap när du i en annan tråd, egenskapad, inte vet skillnaden mellan bakom lod och bakom hand, ex.:p

So sorry Ginnies, börja läs alla inlägg innan du hoppar på folk och försök komma med ett intelligent eget inlägg någon gång istället för att försöka vinna poäng på att förvränga andras.

Vilka är det nu som i tråden menat på att de redan är skyldiga, du menade att det fanns flera?

Angående de uppiskade/sporrade hästar jag har sett så har det anmälts till överdomare. :D

Eftersom du anmält till överdomare måste du ha sett detta på tävling med hästar som är blodiga i sidan av sporrar, vad gjorde överdomaren åt detta?

Har du?:D

Jag tror att du har mindre erfarenhet än många andra här faktiskt, du visar inte så särskilt stor kunskap när du i en annan tråd, egenskapad, inte vet skillnaden mellan bakom lod och bakom hand, ex.:p

Ja, det var ett tidigt inlägg innan jag visste hur en del folk här på B enbart plockar poäng på att märka andras ord. Inte på att ha egna kunskaper :D

Men det är ju vanligt fenomen bland hästmänniskor att man är som duktigast vid köksbordet eller varför inte som här, framför datorn. :angel: Sen i verkliga livet så ser det annorlunda ut.

Senast ändrad av en moderator:

Nåja, säkerligen även mer än Ginnes skrev du..

Men det vet ju inte jag något om alls, jag mäter inte kunskap i ålder eller hur länge man hållit på.
Har träffat folk som har betydligt mer hästkunskap efter 5 aktiva år än en person som har 20 aktiva år..

Jag har inte sagt något alls om din kunskap, jag bara undrade vad du baserade ditt uttalade på.

Nej, jag skrev inte det heller. Läs inlägget igen så ser du vad jag skrev.

Ja, såhär skrevs det:

Jag är lite mer ödmjuk i min egen framtoning, så jag inser att det finns många här som har mer erfarenhet än vad jag har.:)

Ja, det var jag också när jag skrev "mer än många andra". :D

Eftersom du anmält till överdomare måste du ha sett detta på tävling med hästar som är blodiga i sidan av sporrar, vad gjorde överdomaren åt detta?

Läs tävlingsreglementet så kan du kanske lista ut det.

Jaaa så gör vi! :banana:

Nu sjunker tråden till väldigt låg nivå och ni visar ju att ni tycker att diskussionen om piskens vara eller inte vara är ointressant.

Eftersom det finns regler som säger hur det ska drivas och att kuskarna får olika straff för fel drivning så tycker ni uppenbarligen att det är bra så. Sen att det missbrukas ideligen verkar inte vara något bekymmer. Okej, fine. Slut på diskussionen. Viktigast är tydligen vinstpengarna i slutänden i a f.

Eloge till Humelibumlan som ändock har visat på vilka regler som gäller och skött diskussionen snyggt ett långt tag.

Läs tävlingsreglementet så kan du kanske lista ut det.

Ledsen, men TR talar inte om hur en överdomare agerat, jag undrar fortfarande vad som hände med de ekipagen, vars hästar hade blodiga sidor efter sporrarna? Kan du ens svara?

Nu sjunker tråden till väldigt låg nivå och ni visar ju att ni tycker att diskussionen om piskens vara eller inte vara är ointressant.

Självklart ska pisken vara kvar, jag håller f.ö på häst nr 2, har hört att den ska vara kvick och elektrisk, den kommer nog först i mål.:rofl:

Ledsen, men TR talar inte om hur en överdomare agerat, jag undrar fortfarande vad som hände med de ekipagen, vars hästar hade blodiga sidor efter sporrarna? Kan du ens svara?

Nej, men det är ett redskap för hur överdomaren ska agera och någonstans inom den ramen ligger det. Och tråden handlar tyvärr inte om det....Du kan starta en ny tråd kanske?! :idea:

Nej, men det är ett redskap för hur överdomaren ska agera och någonstans inom den ramen ligger det. Och tråden handlar tyvärr inte om det....Du kan starta en ny tråd kanske?! :idea:

Det är isf du som ska skapa en egen ny tråd åt dina egna påståenden?, varför dra in sådant i tråden som du inte står för och inte kan ge tydligt svar på vad det blev för straff?

Och angående din egen kunskap om hästar, jag ville bara belysa att dina skriverier i din egen tråd angående bakom lod och bakom hand, mer visar att du är en helt vanlig ponnymorsa, där andras ungars ponnyer går skit men inte ditt eget barns, och så brukar det ju vara.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En kusk som slagit sin häst så hårt med ridspöt under ett lopp på Åbytravet att det lämnat tydliga svullnader står åtalad i Göteborgs...
2
Svar
23
· Visningar
2 779
Senast: Dopy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter elitloppsfinalen avslöjade Travronden att Ecurie D. byter tränare. Stjärnhästen ska till USA och hamnar hos Åke Svanstedt. Och...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka