Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri
Du har ingen aning om vad jag har sett,vilka jag har pratat med eller vem jag är,själv verkar du vara en sån som ser en tråd,hur folk har reagerat på den och sen sätter dig tvärtemot med dina kollegor..Heja svartslakten,heja travsporten,heja heja heja typ..Är du också en sån som tycker att dyra hästar inte behöver gå i hage samt att det är okay att använda djur som en förbrukningsvara-typ travaren är för gammal för travet=slakt,konstigt nog tänker man inte alls så med ridhästar,där man ger dom ett värdigt liv på ålderns höst.Men icke inom travet..det är dom inte värda!Ut med skräpet!
Öh? Heja svartslakt??
Vart har jag tyckt svartslakt varit ok??
Våra går i hage, gärna med kompis och jag har aldrig hört om en travare som inte går i hage?
Jag slaktar hellre än säljer dem som ridhästar, dock anser jag att de som passar inom ridningen kan lånas ut på livstidsfoder om man finner en lämplig fordervärd.
De som passar i avel, tycker jag ska till avel.
Skillnaden med ridsporten är ju att ridhästen har ett fortsatt värde, det har inte travaren på marknaden.
Det är okey att använda ridhästar som förbrukningsvaror och sälja dem när man inte längre vill ha dem kvar, men inom travet är det fult..
Nej men jag tror inte det kollas tillräckligt hårt,mycket pga de stora pengarna som finns inom sporten,och att så många som inte gillar hästar och bryr sig om dom som det dom är-levande varelser, är involverade.Det handlar helt enkelt för mycket om pengar för att djurens rätt och välbefinnande ska komma i första hand,men alla sporter har ju sina rötägg och visst finns det guldkorn någonstans,du kanske är en av dem,men många har satt på sig själva skygglapparna istället för på hästen
Fast pengarna är ju inte enbart negativt för hästen o sporten, för att hästen ska springa in pengar måste den må bra, vara frisk och vilja springa... annars så blir det ju lixom inga pengar..
De som jobbar med trav, tycker om hästar, de lägger ner massor av tid o arbete för att deras hästar ska må så bra som möjligt, tyvärr så finns det som du säger rötägg som drar ner o förstör sporten..
Hästjobb är inget 7-4 jobb precis, bakom varje häst ligger massor av arbete!!
Jag vet inte varför du tror det är skillnad på mig o dig bara för att jag har travhästar?
Jag har en chans att få tillbaka nån krona genom att tävla mina i trav, men det är rena rama förlust affärer som de flesta andra travare och jag älskar dem precis lika mycket som du älskar dina, antar jag..
För mig är det stor glädje att se min 9åriga märr komma till banan, hon tycker det är det absolut roligaste hon vet o ser ut som en miljon vinnare på lotto!
Hon älskar att träna och arbeta och i måndags så grät jag när hon vann ett punkt 21 lopp med 3000:- i första pris, pengarna tillfaller inte ens mig, för hon var så fin, så duktig och bara så helt otrolig!!
Hon är 9 år, min egen uppfödning och har sprungit in 98 000:- hon har kostat mig mångdubbelt i pengar och massor i arbete..
Varför tror du att du älskar och bryr dig mer om dina hästar än jag om mina?