Jag måste fråga...
Så fort det står något negativt så bugar du o det verkar bara vara den negativa kritiken du tar till dig och reagerar positivt på...
Du har ingen aning om vad jag har sett,vilka jag har pratat med eller vem jag är,själv verkar du vara en sån som ser en tråd,hur folk har reagerat på den och sen sätter dig tvärtemot med dina kollegor..Heja svartslakten,heja travsporten,heja heja heja typ..Är du också en sån som tycker att dyra hästar inte behöver gå i hage samt att det är okay att använda djur som en förbrukningsvara-typ travaren är för gammal för travet=slakt,konstigt nog tänker man inte alls så med ridhästar,där man ger dom ett värdigt liv på ålderns höst.Men icke inom travet..det är dom inte värda!Ut med skräpet!
Jag undrar om du vill att travsport ska vara något negativt och hemskt?
Det känns som du blir gladare av att få läsa negativa saker än att ta till dig förklaringar om hur travet går till, är uppbyggt och vilka regler som gäller?
Skulle nån kliva in i tråden o skriva att
"Fy för travsport, där får man ju piska o slå hur mycket som helst"
Skulle du då genast glömma vad du "lärt dig" och fått förklarat för dig o genast börja buga för den oxå??
NEJ
Att man ifrågasätter och undrar tycker jag är sunt, men det är inte sunt att inte ta till sig förklaringar och verka ha en vilja att det ska vara hemskt.
Det behöver inte vara det
För är det så att trav skulle vara djurplågeri så är alla verksamma och inblandade som travtränare, hästskötare, veterinärer, tandläkare, hovslagare, Equiterapeter, hästägare, funktionärer, domare, staten, jordbruskverket, media ETC en stor flock människor som tillåter och utövar djurplågeri dagligen!
Tror du att det är så?