Sv: Travtränare fick bakslag i hovrätten
Kan avskräckning vara enda "botemedlet" för att dylika tillfällen inte återkommer?
Du menar hårdare straff? Av med licens, hårda böter eller tom. skadestånd, fängelse.
Svaret på din undran om avskräckning är enda botemedlet så..........nej du kan skärpa straff men det kommer att komma fler. (precis som dödstraff inte avskräcker tjuvar och banditer i USA)
Kunskap är kanske det enda botemedlet för att minska procenten rötägg?
Nej det tror jag inte.
Eller menar du att det inte finns något som kan få människan att visa empati till hästen?
Om du menar den anklagde travtränaren som "människan" så kan jag inte svara på det, eftersom jag inte ens vet vem han/hon är. Kanske straffet ger denne en tankeställare.
Menar du "människan" som sådan (homo sapiens) så visst......absolut finns det saker att göra för att "få männsikan" att visa empati till hästen. Jag talar ofta med mina barn om vikten av att visa respekt för djur och natur.
Jag tror inte att mer utbildning och mer kunskap ger travhästen en garanti för att
inte råka ut för misshandel.
Sporten som sport, när människan misshandlar sitt djur för att prestera på tävling,
Här idiotförklarar du verkligen hästen
MEN hur ska sporten slippa dessa tråkiga rötägg som ploppar upp som svamar ur marken?
som jag sa tidigare.....det kommer sporten aldrig att slippa. Något år finns mycket svamp, nästa säsong-inga alls, för att för tredje året finnas lite....här och där liksom.
Hur många rötägg finns det i sporten?
Svårt att svara på. Tolkningsfråga. Den du tycker är ett rötägg,tycker inte jag.....osv.
Hur dum får man vara och hålla på med trav, när man redan vet att det är förbjudet att misshandla sin häst och ändå väljer att göra det, och dessutom på ett ställe där det finns vittnen?
Fast vi ska väl ändå var glada för att denne är så pass korkad att det sker för öppen ridå och inte i skymundan. Då kan det ju straffas. För jag antar att du pratar om den dömde amatören här........
gulan