• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 645
F

Fjunet

Någon här som vet om travselar i storleken shetland även passar minishettisar?

Sv: Travsele

Det beror på... Nogge har en finn-tack sele och han är ju iof. 92 cm men kan inte nästan inte ha dom andra selar, och hans är ganska förminskad. och när han inte är beterund är det ibland något stort att ha på det innersta. I ett lopp för nåt år sen var dte en mini som tävlade och den hade en liten. Jag vet inte så många modeller men nån annan kanske vet..

Ännu struligare blir det eftersom jag inte vet om min häst ÄR en minishettis :crazy: Det finns många bud på hans mankhöjd, från 77 cm till runt 90.

Kolla på tradera..där är det några som säljer selar till shettisar OCH minisar...

Var hittade du dem? Jag hittade bara travselar till större hästar.

Du har ingen aning om hur stor Nogge är i selläget? Min häst är cirka 120 cm.

Shit! Jag har fått hjärnsläpp!! :o Jag kollade ju vikten och mätte honom bara för ett tag sen! har det uppskrivet i nån bok men var är frågan.. :eek: Om jag inte minns fel var det ca. 129 cm.

Okej, det var ju en bit... Har du däckelunderlägg på din sele? :angel:

Ja, ett långt. Om man har kort blir selen lite stor så då kan man behöva ett under gjorden också

Ja, det lär jag behöva! :D Men har ni gjort extra hål i gjorden?

Ett tips är att själv mäta så ser du ju hur hög han är :D

Gjorde det idag, han är minishettis. Cirka 120 i sadelläget.

jag kan mäta Nogge nån gång, men det får bli när jag är lite friskare. Just nu har jag varit borsta från sötisen en vecka och igäntligen skulle vi tävlat idag. men det sket sig så när jag varit hos doktorn, köpt en flughuva åker jag ner till stallet och mäter honom. Men nu har väl blivit extre betesrund...

Liknande trådar

Utrustning Är det någon mer än jag som syr i läder? Jag gick en helgkurs där vi lärde oss sy en grimma och har blivit stammis hos sadelmakaren... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 508
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
349
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24