C
cämela
Sv: Travhistorier och anekdoter
Hahahahahahaha
Hahahahahahaha
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
cusan skrev:Första gången jag överhuvudtaget satt på en travare var ett montè lopp.......
Tänkte att jag har ju ridit i hela mitt liv, kan väl inte vara så svårt....
Skulle ha ett fint sto efter alf palema för ex antal pengar.....
Hoppade upp värmde några bakvarv och sen ........
Djä....satte det av.....!!! Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv!! grus och hästhovar överallt!! , högtalare och de andra som skrek åt mig att håll spåret!!!
-Ja ursäkta mig, jag försöker bara överleva här!!
När jag hade ridit ett varv började jag nästan gråta eftersom det var ett varv kvar..*S*
Pållan var så klok och duktig och fattade förmodligen att jag inte riktigt var med i loppet så att säga, så hon började ta över och skötte allt själv, började avancera sista 800 , och på upploppet ryckte hon tag i tyglarna så jag höll på att flyga av, och vi slutade trea till slut!
Jag åkte hem, sålde mitt halvblod på 5 dagar och köpte mig min första travelina, och har aldrig ångrat mig en minut!
/ cusan
Bodbäckspålle skrev:En till, denna gång handlar det om den kallblodiga hingsten Lovin. Första åren som avelshingst betäckte han via inseminering. Men så småningom beslutade Stig att han skulle betäcka naturligt. Vi var med första gången detta skulle ske...allt gick bra tills det att Lovin var uppe på stoets rygg...då hände ingenting han bara stod och väntade...jag kan lova att det var en härlig syn då Stig stod bakom hans ända och "puttade på" för att han skulle förstå att man skulle röra sig också, Lovin verkade mest konfunderad.