Sv: Travhingst
Aces Pajas heter hon.
Netted: Vad hette din passhäst då?
Aces Pajas heter hon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Netted: Vad hette din passhäst då?
För att fixa fram härstamning via DNA måste man ha några misstankar om vilka föräldrar som kan ligga bakom hästen ifråga. Det är inte så enkelt som CSI och andra serier kan få det att verkaDessutom med dagens DNA test lär ju härstamingen spåras.
Ok. Men hur gjorde dom förr i tiden då? eller då var de kanske inte lika noga. Det står ju okänd på vissa längre bak i stammen (väldigt långt bak). Jag t.o.m en släkttråd med galopphästar i sig --> miss giant
Mjae....Vet du!!
Inte bara dom som är efter denna hingst,som inte har startat. Jo, en kanske fast det var ett sto som nyligen avlivats såg jag nu...
De flesta efter denna hingst HAR faktiskt oxå egna avkommor. De som är födda -01 och -03!
Snacka om en VÄLDIGT seriös avel....NOT.
Men ägaren är skogsägare o han har säkert miljoner cash på sitt konto Så han har säkert råd o hålla alla sina hästar.
Har inte pratat med honom på nåt år nu, så jag vet inte hur eller varför han avlar på med sin egen hingst år efter år.
Och för inte så längesedan har han nu börjat avla på nån av sina egna ston med några godkända travhingstar, såsom Starchip Entrprise, Dancer´s Victory, mfl....
Det är onödigt o punga ut på en massa cash på det här arbetet, om inte man kan få sina egna uppfödningar sålda pga "oseriös" travavel med en egen hingst utan några meriter o prestationer.
Eller så är det som att kasta pengar i sjön när man inte har en hingst med en hyfsad stam o de andra avkommorna kommer bli väldigt svåra att få sålda......Tråkigt, tycker jag.