G
Galore
Måste hingsten vara godkänd för att avkomman ska få starta på banorna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast inte i alla lopp, väl?
Fast inte i alla lopp, väl?
Nä, i tex breeders och liknande lopp får man ju iaf inte starta....
Va vad är de för häst. Jag trodde inte att dom fick starta om dom var e: okänd. Jag vet att det står längre bak i stamtavlan o sådant..Näpp, det behöver den inte. Min nya pålle är efter en icke godkänd hingst och han har startat på så Och det verkar då vara minst lika bra som en godkänd oxå!
Generellt sett så skulle man kunna fiffla med hingsten i så fall....
Måste hingsten vara godkänd för att avkomman ska få starta på banorna?
Eller ja, det kanske låter enkelt i tanken men ja låt säg man lyckas tjuvbetäcka med nån stjärna. Sen säger man att inte vet vem pappan är o så blir de en super häst av den.Hur då??????
AM
Du får inte pållen registrerad utan kända föräldrar. -Utan registrering, inga starter.
Ok. Men hur gjorde dom förr i tiden då? eller då var de kanske inte lika noga. Det står ju okänd på vissa längre bak i stammen (väldigt långt bak). Jag t.o.m en släkttråd med galopphästar i sig --> miss giantDu får inte pållen registrerad utan kända föräldrar. -Utan registrering, inga starter.
Netted: Vad hette din passhäst då?nej det tror jag inte om jag har fattat allt rätt.. jag hade en passhäst som var e: okänd och hon fick starta.
Va vad är de för häst. Jag trodde inte att dom fick starta om dom var e: okänd. Jag vet att det står längre bak i stamtavlan o sådant..
Är din häst frysmärt då?
Hur gick de till för att få den o starta.
Generellt sett så skulle man kunna fiffla med hingsten i så fall....