Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Jag som inte hade tänkt att lägga mig i detta....
Det är ju rent infantilt att dra slutsatsen att alla travhästhållare har dålig hästhållning bara för att man har sett några dåliga exempel. Jag själv har mycket begränsad erfarenhet av travvärlden, men så mycket innanför pannbenet har jag att jag aldrig skulle fördöma folk på det här sättet. Att sedan klaga på att folk "smirkar" åt en när man drar en sådan stor grupp människor i smutsen, är näst intill komiskt.
När man är arg kan man nämligen skriva saker som man egentligen inte menade. Jag var grymt arg, för du var inte heller speciellt trevlig i dina inlägg. De inläggen har du dock inte visat, men men
Det är ett faktum att travare och galoppörer utsätts för hög stress och därmed far illa och drar på sig mer skador.
Nej, vet inga hopphästar som visat tecken på stress.
Hästarna lär sig i tidig ålder att de ska springa fort, fort, fooooort och springer de forstast så vinner dom. Då får de beröm. Pisken åker fram om den inte springer tillräckligt snabbt. Aj aj.
Stressen som hela tiden finns inom travet är fruktansvärt plågsam för hästen. Uhh.
För att då göra en liten jämförelse.. Hur många ridhästar hoppning eller dressyr född -90 med en aktiv karriär bakom sig.. Jag pratar alltså om min egen häst nu
Big Money Pellini han har då sprungit in ca 195 000 kronor. JAG tycker de är mycket pengar.. men i vilket fall som helst.. Han har nu vid 17 års ålder fått en nystart i sitt liv och debuterade i somras i dressyr körning i Villvattnet...
Hur många avdankade "ridhästar /ponnyer" som jobbat motsvarande hårt är vid 17 års ålder så fräsch att de klarar av detta???
Jag tycker det är rätt kul.
Sen förtjänar du det också.
Du har förlöjligat det som vi älskar, våran och så många andras livstil.
Jag trodde att det var privat att skriva via PM. Det är extremt låg stil att lägga ut privata meddelanden på det här viset.
Jag var arg. Jag har dåliga erfarenheter från travstall. Jag hade bara negativta tycken om detta.
För det första så tycker jag att det var lite orättvist att lägga denna tråden under "Att ha travhäst", för här finns inget ridfolk som kanske har samma erfarenheter som mig om trav. Ingen kan därför hjälpa mig att förklara. Tack tack.
[/B]