travförsäkringar

martha

Trådstartare
lite spin på en annan tråd....så nu ska vi se :devil:
DÄR sägs det att man inte får försäkra aktiva travare.....tycker "vi" att det är sanning? eller???

Sv: travförsäkringar

Undrar varför försäkringsbolaget drar 1200:-/månad för våra hästar........måste vara något lurt........är det stallkatterna som kostar skjortan :cool:

martha skrev:
DÄR sägs det att man inte får försäkra aktiva travare.....tycker "vi" att det är sanning? eller???

Hmmm, vad betalar jag då 500 spänn i månaden för??? :confused:

Jag har tre st. försäkrade A6-liv (travarförsäkringen) + A6-vet. plus en A7-liv (avel) + A7-vet.

Det finns ju VISSA saker som försäkringarna inte täcker, typ träningsrelaterade skador men jag anser ATT man får försäkra aktiva travare. Vad det kostar sedan, det beror väl på vad man anser att hästen är värd? Vid kontakt med försäkringsbolaget har jag kunnat välja livbelopp mellan 10 000 och 50 000 utan att säga nåt annat än att hästen är frisk.

/// ghost

Jag måste ha lyckats lura försäkringsbolagen hela tiden… :angel: Undrar vad de tror jag har för hästar?

Undra vad jag då har betalat 2000:- för :confused:

Hahaha.... Ja vad ska man säga? Löjligt. Det är väl bara att gå in på bolagens hemsida och kolla vad dom har för försäkringar. :crazy:

Fast vi kanske är lurade allihop här inne? :D

Salandge skrev:
Hahaha.... Ja vad ska man säga? Löjligt. Det är väl bara att gå in på bolagens hemsida och kolla vad dom har för försäkringar. :crazy:

Fast vi kanske är lurade allihop här inne? :D

Antingen är det försäkringsbolagen som blåser oss annars är det vi som försäkrat dem som katter eller nåt? :idea: :D :crazy:

/// ghost

Undrar varför försäkringsbolaget drar 1200:-/månad för våra hästar........måste vara något lurt........är det stallkatterna som kostar skjortan :cool:
Troligen går pengarna till fikabröd ;)

:bow: :bump: :bow:

Ytterligare ett bevis på att folk utalar sig om saker som de inte har en anning om... Men om de nu har rätt skulle jag gärna oxå vilja veta vad vi har betalt för ialla år och som vi dessutom har lyckats få tillbaka pengar på vid en rejäl sårskada...

martha skrev:
Vilken tråd, vilken tråd... :bump: :bump: :bump:

//Ilsken Humlan på Korståg...

martha skrev:
:D Här i Gävle har vi en "Aktiv Travtränare" som är ombud för ett bolag som försäkrar "Aktiva Travare" :D Han kanske inte finns då??
Och Pengarna som försvinner från mitt bankonto kanske finns kvar egentligen.. :angel:

ghost skrev:
Antingen är det försäkringsbolagen som blåser oss annars är det vi som försäkrat dem som katter eller nåt? :idea: :D :crazy:

/// ghost

:idea: Är det därför en del har så svårt att få ut försäkringspengar för sina hästar??? :rofl:

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
328
Senast: Unafraid
·
Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
23 110
Senast: MiniLi
·
Hästvård Postade en annan tråd som ingen nappat på, så här kommer en ny. Min fina häst Skorpan har konstaterad gaffelbandsskada som tyvärr inte...
Svar
6
· Visningar
718
Senast: Honey07
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka