Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)
*kl*
Ghost: Du undrade i någon tråd (orkar inte leta rätt på den) hur hästarna i de första anmälningslistorna sorteras innan spåren lottas. De sorteras i bokstavsordning.
men TACK för infon!!! :
Då slapp jag klura på det mer (förr eller senare KAN jag ha upptäckt det själv men det hade nog dröjt)
I dag har Spöket hälsat på Jettan!
Spöket iförd hjälm och glasögon och hjälmen hade i stället för hakbandet ett rött spännband för att sitta på plats (nåt hade hänt så spännet gått sönder mellan hästarna).
Jettan hade ett mössa neddragen i pannan så jag lovar att om vi inte möts med Jettans sambo igen kommer jag garanterat inte att känna igen henne...
I övrigt har vi bestämt oss för att omorganisera bland hästarna.
Vår felvuxna femåring har blivit så krokig i benet att han inte klarar att busa med de två yngre terroristerna (3-åringen och 4-åringen) så vi har bestämt att det är dags för honom att sluta sina dagar.
Vi har vetat om det sen hans pålagringar konstaterades på våren som tvååring men det är ändå tungt.
Vår utmaning / utmärkta ridhäst, Nisse, har fått tre år nu och kommer att ta över rollen som sällskapshäst till tanten som går ute på nätterna och så kan jag dressyra lite på honom när jag behöver komma vidare med min sits (eller hur Oki).
I och med detta kommer vi att ha mera tid att ta hand om de tre som är igång och fungerar.
Som det ser ut nu så kommer jag förhoppningsvis att ha fyraåringen igång framåt sommaren och treåringen får den tid hon behöver. Hon utvecklas mycket nu så även hon kanske blir klar framåt sommar/höst?
Och så hoppas jag ju att Bella får klartecken på sin has i veckan!!!