Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Kolla in 'eftersända lopp på atg.se, V65-3. Hur kan man undgå att diska Spangmigutten för störande av medtävlare alt. grov trängning på upploppet? Efter detta måste allt vara tillåtet på Romme. Gränsfall för upploppsgalopp också....

Vad gillar ni årets reklam för Prix d'Amerique då?
Om inte annat så är det ett ovanligt vackert inlägg i körspödebatten! :D

Observera att VINNARE V75 idag sänds redan kl. 17.00!

*kl*

Ghost: Du undrade i någon tråd (orkar inte leta rätt på den) hur hästarna i de första anmälningslistorna sorteras innan spåren lottas. De sorteras i bokstavsordning. :) :idea:

men TACK för infon!!! :

Då slapp jag klura på det mer (förr eller senare KAN jag ha upptäckt det själv men det hade nog dröjt)

I dag har Spöket hälsat på Jettan! :banana: Spöket iförd hjälm och glasögon och hjälmen hade i stället för hakbandet ett rött spännband för att sitta på plats (nåt hade hänt så spännet gått sönder mellan hästarna). :rofl:

Jettan hade ett mössa neddragen i pannan så jag lovar att om vi inte möts med Jettans sambo igen kommer jag garanterat inte att känna igen henne... :D

I övrigt har vi bestämt oss för att omorganisera bland hästarna.

Vår felvuxna femåring har blivit så krokig i benet att han inte klarar att busa med de två yngre terroristerna (3-åringen och 4-åringen) så vi har bestämt att det är dags för honom att sluta sina dagar. :cry: Vi har vetat om det sen hans pålagringar konstaterades på våren som tvååring men det är ändå tungt.

Vår utmaning / utmärkta ridhäst, Nisse, har fått tre år nu och kommer att ta över rollen som sällskapshäst till tanten som går ute på nätterna och så kan jag dressyra lite på honom när jag behöver komma vidare med min sits (eller hur Oki).

I och med detta kommer vi att ha mera tid att ta hand om de tre som är igång och fungerar.

Som det ser ut nu så kommer jag förhoppningsvis att ha fyraåringen igång framåt sommaren och treåringen får den tid hon behöver. Hon utvecklas mycket nu så även hon kanske blir klar framåt sommar/höst? :idea:

Och så hoppas jag ju att Bella får klartecken på sin has i veckan!!!

-kl-

Nu har jag landat ( el kl 18:30 snarare) på Wången :) -8 men blåser utav tusan! Bor i en liten "skrubb" som det är 16 grader i.... brrr !! Raggisar & pyjamas på... Minus är att jag måste dela toa & dusch med de andra.. Bor ovanpå Wärdshuset så har nära till krubbet iaf ;)

Lobysalice - då måste vi få löpande rapporter om vad som händer och sker ! :)

Lobysalice - då måste vi få löpande rapporter om vad som händer och sker ! :)

Allt går så sakta här så det tar kanske ett tag innan det händer någe nytt ;) Nejdå, självklart ska här berättas!

Frös som en hund idag när jag såg klippta isisar på skolan utan täcken ( visserligen halvklippta) i kalla blåsten. Mentaliteten är nog annorlunda här/bland isisar :D Har heller ingen erfarenhet av små drutt hästar ;)

Piskan av rosen är ljuvligt vacker :d :d och Olimede glänser som en ål, undrar hur mycket glansmedel som gått åt där :angel:

kl

Kentucky eller nån som vet..

Ligger auktionskatalogen för den franska "prix d´amerique" auktionen ute på nätet nånstans???

Och så vill jag tipsa att det är skapliga märrar som ligger ute på internetauktionen på Asvt... :d

Fast ingen Lemon Dra märr...:(

Appråpå Lemon Dra..
Hittat en märr i Italien med bra moderstam, märra sprungit in över miljonen och gått 1.12.3 tror jag det var.

Priset började på 25000 Euro.
Har nu gått ner till 15000 Euro.

Jaja..vi pressar ner priset mera...
Hon är osedd, så jag vet inget om henne förutom att hon tävlas fortfarande men ägaren har inte råd att ha henne kvar..

Vill ha!!

AM

Kolla in 'eftersända lopp på atg.se, V65-3. Hur kan man undgå att diska Spangmigutten för störande av medtävlare alt. grov trängning på upploppet? Efter detta måste allt vara tillåtet på Romme. Gränsfall för upploppsgalopp också....

Tja vad kan man säga... något rättvist resultat känns det ju i alla fall inte som. Hade jag ägt/tränat/varit involverad i Järvsömolle hade jag varit skogstokig. Järvsömolle hade för övrigt gått hela loppet med en lös vojlock också - apropå något helt annat.

En av världens bästa fölston, Amour Angus, har dött i en ålder av 22 år.
Mor till bla Andover Hall, Adams Hall, Conway Hall och Angus Hall. Men hennes söner lär föra arvet vidare än i många generationer framöver. :bow:

-kl-

Första uppdatering;

Vi är totalt ( håll i er) 4 st på kursen:o så man kan nog eftersöka om man vill ; Netted???

Har intro vecka denna vecka, sen kör vi igång på Måndag. Kollat lokaler osv

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 203
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 603
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar