• Avel
  • Trådstartare Trådstartare PÄMMI
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travavel

Tog en ny bild på Royal Prestige märren.

nataliesept.jpg

Annars tycker jag nog att den sk. Diktatorn har tagit sig bra..eller??
Efter WSB
hingstdealermosse.jpg

Här har vi en Jobie Tempest-unge..dom ser likadana allihop ;)
jobiebete1.jpg

Och här en lite udda.
Abracadabranth hingstunge

liffny.jpg

AM

Snazzy_Millie skrev:
Hei

Det er sent nå, men jeg tillater meg å komme med forslag for neste år dersom de skal bedekkes om da:

Til Beauty Frostline:

Her er det ikke så my å ta fatt i men jeg legger umiddelbart merke til superstoet Honor Bright i 4.ledd. Og Florican i 3.ledd. Dette gir følgende to forslag:

1. Victory Abroad
http://www.blodbanken.nu/servlet/Ge...ictory+Abroad&dam=Beauty+Frostline&test=S%F6k
Dette blir en 5+5 på superstoet Honor Bright, hennes 166 svenske avkom i rakt nedadgående ledd har kjørt inn et snitt på >180k SEK.
Dette er en kjent hoppelinje med en haug av internasjonale stjerner, og det skader heller ikke at VA lager kjempeflotte avkom.
Bilder: http://www.deseks.se/bilder.htm

2. Rotation
http://www.blodbanken.nu/servlet/GetBBData?sire=547562&dam=Beauty+Frostline&test=S%F6k
En solid hingst med innslag av Florican, blir en 4+4(+5) på Fl. 4+3 på SC skal være til å leve med. Legg også merke til at Noble Gesture's mor Important er helsyster til Pay Dirt's mor Impish.

Mvh

Tack för omtanken ;) Har funderat på Victory Abroad, gillar korsningen VV på Speedy Crown. Är dock inte så förtjust i Balanced Image, vet inte varför :confused: Hört att vissa är lite otrevliga :devil: :D

Vad ger Meadowbranch Lucky för individer?
MIn jag hade (framtills imorse:cry: ) Var stressad men gudomligt snäll. kunde dock inte springa...

och sen undrar jag om A Worthy Lad har gett vettiga avkommor>? Had en efter honom som va full av skador, men när denne va frisk gav han allt och vann och vann...
någon som vet? :)

Vad ger Meadowbranch Lucky för individer?
MIn jag hade (framtills imorse ) Var stressad men gudomligt snäll. kunde dock inte springa...

och sen undrar jag om A Worthy Lad har gett vettiga avkommor>? Had en efter honom som va full av skador, men när denne va frisk gav han allt och vann och vann...
någon som vet?

*kl*
Här är min efter Ride The Night lite överbyggd nu men korrekt i frambenen ngt kohasig hb annars rikigt ok
Står lite konstigt som vanligt när man ska fota benställningar
är bättre än det ser ut
sarastall.jpg

Föreställer bilden en häst? :angel: ;)

Om man ska fota benställningar kanske man ska ta en bild framifrån?

Vi funderar på att köpa en märr till (som om vi inte hade tillräckligt med hästar...).
Vad tror ni om en Lemon Dra märr, med elitsto som mormor, och ca 300.000 på kontot. Ej betäckt.

skulle direkt vågat köpa på stammen, om bara pengarna funnits....

Ja, vi är väldigt sugna. Det var bara det där med antalet hästar som ska äta och tas om hand....

JAg har massor av bilder framifrån med hon lyckas för det mesta sänka huvet precis då förresten gäller benställningar även från sidan vet du.
sarasep2.jpg

Senast ändrad:

Vi funderar på att köpa en märr till (som om vi inte hade tillräckligt med hästar...).
Vad tror ni om en Lemon Dra märr, med elitsto som mormor, och ca 300.000 på kontot. Ej betäckt.
Hei, kan jeg spørre hva hun heter av ren nyfikenhet?
Om du ikke vil svare her kan du sende meg en pm om du vil.
Mvh

Lemon Dra är bra, de får bra betalt på auktionerna för dem. Men nu är han ju försvunnen... :crazy:

Jag blev mycket förtjust i en tvååring e.Lemon Dra som jag fick köra i somras i Frankrike. Jag är också nyfiken, vill också ha pm om du inte vill skriva ut vad hon heter. :D

Det finns bättre men de ligger så att jag inte kan ladda upp dem till buke.
I fram är hon riktigt ok men ngt kohasig hb fast mkt bättre då hon verkas ofta. Ska försöka lägga upp de bilderna sen.
Hon är dock lite störig , nästan som en hingst fast liiite lugnare.

Nu har vi köpt henne!
Bella Lavec heter hon, för den som är intresserad.

Dæven , her har du en flott hoppe å avle på, høy avlsindeks og en fin rekord. Det jeg legger merke til der er Armbro Flight.
Super Photo Kosmos er ikke noe dårlig valg, og han har jeg sett mange kjempefine avkommer etter.
Til neste år (eventuelt?) ville jeg gått for ett av 3 alternativer:

1. Sugar Trader
Har Armbro Flight i morlinjen. Favoritt til Hambo i 03.
http://www.blodbanken.nu/servlet/Ge...re=Sugar+Trader&dam=Aces+Happiness&test=S%F6k
Foruten 5+4 på AF gir det også 5+4 på Noble Victory. Et usikkerhet moment her en ST status i øyeblikket. Det kan du jo sjekke opp i vinter.

2. Smok'n Lantern
Lite ekstrem-breeding :)
http://www.blodbanken.nu/servlet/Ge...mok%27n+Lantern&dam=Aces+Happiness&test=S%F6k
Smok'n Lantern's mormor er helsyster til Armbro Goal. I tillegg får du 4+4 på AA.

3. Civil Action
http://www.blodbanken.nu/servlet/Ge...re=civil+action&dam=Aces+Happiness&test=S%F6k
CA har en enestående mor - Supergill datteren Habit, hun har lagt 5 av 7 akom med rek under 1.12! Jeg personlig synes et sto som åpner på 1.08 fortjener en hingst av dette kaliber :)

Gigant Neo som jeg ser blir nevt er jeg helt enig i er en imponerende hingst, men jeg synes ikke har gir noen spesiell trigger effekt som får meg til å hoppe i stolen på deres hoppe. Ellers har du selvsagt et såpass speedig sto at du har god mulighet til å kjøre på med en strek franskmann.

Lykke til!

skönt att du tycker det låter bra, hon är nämligen dräktig med just Super Photo Kosmos just nu.

Fölet hon har efter Good As Gold är väldigt korrekt och fin att titta på. verkar även ha en bra inställning! lite tjurighet har visats, men jag hoppas man kan tygla det. men det vore inte så konstigt med tanke på 4+4 på AA.

Jag tycker stoet har väldigt mycket fart i sig..

ska se över dina alternativ! jättetacksam för alla förslag :D

tyvärr vet jag inte om hon ska säljas efter Super Photo Kosmos fölet.. väldigt synd med tanke på vilket superfint fölsto hon är!

jag tycker att Civil Action verkar riktigt intressant.. (det är väl mest pengarna som är problemet)
och extrem-avel är lite intressant det med, hennes två första avkommor blir ju lite sånna.

tack igen :)

Senast ändrad:

Fölet hon har efter Good As Gold är väldigt korrekt och fin att titta på. verkar även ha en bra inställning! lite tjurighet har visats, men jag hoppas man kan tygla det. men det vore inte så konstigt med tanke på 4+4 på AA.

Det är inte tjurighet som är utmärkande för linjeavel på AA, det är hetsighet och storlek.

Har nån någon koll på hur Jobie Tempest avkommorna blir?? Har just skrivit på ett leasingavtal på en 3 årig valack efter honom. Mamman ska tydligen ha vart en riktig satmara att hålla på med. Men de är inte den här herren utan världens goaste att pyssla med men kaxig att köra fast på nåt vis så är han inte dum. Mamman är e: Emir Bermon.
Hur tror ni att min herre kommer att bli som travare??

Att mamman är en satmara finns det ju papper på :angel: ( läs Emir Bermon)

Vad jag har sett av Jobie, är att dom blir ganska små och har "humor"...ganska roliga hästar om man vill skratta också :D, gillar att träna och kan nog vara ganska tjuriga om man kommer på kant med dom...

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 661
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur