• Avel
  • Trådstartare Trådstartare PÄMMI
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travavel

Har nån någon koll på hur Jobie Tempest avkommorna blir?? Har just skrivit på ett leasingavtal på en 3 årig valack efter honom. Mamman ska tydligen ha vart en riktig satmara att hålla på med. Men de är inte den här herren utan världens goaste att pyssla med men kaxig att köra fast på nåt vis så är han inte dum. Mamman är e: Emir Bermon.
Hur tror ni att min herre kommer att bli som travare??

jag har träffat många jobie tempest-are och överlag är det fina, snälla och rätt okomplicerade hästar. som martha sa, de är lite roliga ;) avkommor efter honom med "bitchiga" mammor kan blir mer lika sina mödrar, men så verkar det kanske inte vara med din herre.

jag själv tycker inte att hans avkommor brukar bli så "fina".. men han ger ganska ärliga travare av vad jag har sett.

En av mina bekanta säger "det finns en anledning till att det finns få hingstar efter Jobie Tempest", han påstår att alla som gått bra "over there" är valacker.

Här i trakten säger flera att de kan vara "vrånga", jag har inte hanterat någon själv.

Asch, dom har ingen humor dom som säger så :D

(fast jag har ingen erfarenhet av Jobiehästar så mycket heller)

Vad jag har sett av Jobie, är att dom blir ganska små och har "humor"...ganska roliga hästar om man vill skratta också :D, gillar att träna och kan nog vara ganska tjuriga om man kommer på kant med dom...

Humor var ordet :idea:
Huvudet på spiken när det gäller vår uppfödning efter Jobie Tempest.:D
Har bara erfarenhet av just honom, men det stämmer så himla väl.....
Glimten i ögat, snäll utan att vara mesig och det krävdes en kvinnas list för att lirka på honom grimman i hagen de dagar han ville driva med oss.
Stark som en oxe, knepig aktion, men springer med skallen och gör det hyffsat bra ( 177.000 intjänat i år)

...blev valack efter några år :angel:

Tack för alla svar!!
Jag kan väl inte direkt påstå att han är liten med en höjd på 157 i manken och med ett kors som skvallrar om att han blir nog ännu högre när han är klar.
Men att dom gillar att träna stämmer tydligen in väldigt bra på han då han föredrar att köras varje dag annars blir han lite tjurig.
Han är även väldigt försiktig av sig och tyr sig helst till mej ist för "gubbarna" i stallet och han är väldigt ärlig i allt han gör.

*knapp*

Vet nån hur Meadowbranch Lucky är i psyket? Observera: inte hans avkommor, utan han själv :)

Okej. Har nämligen fått ett annat intryck av avkommorna, men där ser man..

hm..

vårat 5-månaders föl är 136 cm, hon känns rätt stor?
har ju även Tap In som morfar och mycket Arnie Almahurst i sig..

hua :crazy:

ja men det är kul :D

än sålänge är hon otroligt snäll att hantera och att ha och göra med.
fast ibland surar hon ihop och då måste man ju visa att så får du inte göra.. :) då brukar hon bli snäll igen :devil:

Fin och fin vet jag inte, bamsestor, lite lätt älgliknande, men ändå helt ok exteriör faktiskt. Verkar väldigt vettig att hålla på med än så länge. Inga problem med inkörning. Har inte gett upp hoppet än i alla fall.........

*Knapplån* Jag har två nya unghästar varav en som är efter Ambro Trick är en RIKTIG bitch. Nån som träffat andra avkommor efter denna hingst? Hon är en gudabegåvad travare:love:

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 661
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024