• Avel
  • Trådstartare Trådstartare PÄMMI
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travavel

PÄMMI skrev:
Jag kanske har fel men har Meadowbranch Lucky så gamla avkommor så han redan är morfar? Hittade inte stoet på Stc heller:smirk:

Enligt Blodbanken har han inte hunnit bli morfar ännu. :idea:

Och enligt Travsport är MB:s äldsta avkommor födda 2000.

Violator får förklara sig lite närmare tror jag?

Mest varmblod här ser jag!
Törs man smyga in & va med på ett hörn? ;)

Har kört iväg mitt sto e: Pio - Kinge Stjernen till hingst nu.
Valet föll på snyggingen Bol Elden! :)

Någon som tycker något om honom? Åsikter?
Avkommor? Han har ju inte så väldigt många än, men...
Vixie vann ju nyligen STC:s kallblodiga 3-åringslopp.

:D
Netted skrev:
de kanske ändrar sig när de kommer till tävlingstagen? :devil:
vårt sto är/var också lite sådan.. men det ändrade sig.

Vi får väl vänta och se med de herrarna som redan finns i stallet, är de lika mesiga framför sulkyn får det nog bli en annan hingst :D

My mistake, tydligen var det M.L hon funderat på att betäcka med. Måste ha missuppfattat det där helt. Rätt ue. ska vara Smoking Yankee.

*lånar knapp*

Har tittat på andra hingstar åt mitt sto för "nästa gång"...
Och nu kollade jag in en hingst redan! :eek: höh! nu ljuger jag....har faktiskt också kollat in några stycken.
Nu är ju min dam konstaterad dräktig med Fill V, och ska även kollas igen på 32dagar. Sedan kanske jag hämtar hem henne eller om jag låter henne gå kvar på grönt bete ihop med en flock fölstona...har fortfarande inte bestämt mej än...

Men iallafall!....Nån som har några stona betäckta med/ eller några avkommor efter Home Alone?
Vad tycker ni om hingsten isf?
Han verkar fin, tycker jag, och stammen är inte heller dumt.
Lite franskt i stammen på hingsten skulle inte heller va dumt,heller ;)
Hur är avkommorna efter Home Alone isånafall?
Priset på honom är ju inte heller så dumt, heller! :D
Nu står han i Norge, såg jag......

Och Skogans Orlov står oxå med i min lista för nästa betäckning...

eh..? Västerbo? Kvakstad i Norge hos nån Tone Wirkola (stavning??) tyckte jag det stod att Home Alone står uppstallad där...?
Nä,får kolla igen senare för nu ska jag bänka mej framför TV och glo.....kikar in här senare :D

Kollade här nu att Home Alone står uppstallad i norge...men jag KAN mkt väl ha fel........lite trött här nu,så jag får gå till soffan o glo på TV:n igen......Gonatt gott folk! ;)

Lilla Lina skrev:
*kl*

Någon som vet något om Korean? Någon som har betäckt med honom?

Jag hade betäckt med honom om jag hade haft en märr som passade.

Se inlägg 195, 196, 197 och 199 i denna tråden.

Har hört att de är flera tvååringar som har kvalat i Frankrike och Solouy är mycket nöjd med sina hittills.

Jet skrev:
Mest varmblod här ser jag!
Törs man smyga in & va med på ett hörn? ;)

Har kört iväg mitt sto e: Pio - Kinge Stjernen till hingst nu.
Valet föll på snyggingen Bol Elden! :)

Någon som tycker något om honom? Åsikter?
Avkommor? Han har ju inte så väldigt många än, men...
Vixie vann ju nyligen STC:s kallblodiga 3-åringslopp.
Har sett en efter han,som vi hade här på bete för två år sen.
Väldigt ädel o lätt i steget.

*kl*

När ni väljer hingst, vad är det ni går på? Exteriören, psyket, prestationerna, rörelseaktionen, stammen, något annat? Varför tycker ni egenskapen X är så viktig/mindre viktig? Har hört så många åsikter och tyckanden i den här frågan, är lite intressant att höra hur folk resonerar.

solros skrev:
Jag hade betäckt med honom om jag hade haft en märr som passade.

Se inlägg 195, 196, 197 och 199 i denna tråden.

Har hört att de är flera tvååringar som har kvalat i Frankrike och Solouy är mycket nöjd med sina hittills.

Oh! Tack! Orkade inte läsa hela tråden innan jag skrev mitt inlägg. :o :o

Det kan jag förstå. :)

Men som sagt, jag skulle gärna använda honom om stammen passade, men inte till ett hetsigt eller ivrigt sto.

Violator skrev:
Fast jag har fått ett ganska tafatt intryck av hans avkommor faktiskt. Vi har ett par tvååringar efter honom i stallet och de har snarare varit åt "människans vilja är min lag"-hållet tycker jag :crazy:

okej du har val fått dom som sticker ut från dom andra. haha. dom flesta jag mött har varit rikitga maror (har bara har att göra med märrar efter han)

Mehl skrev:
Har sett en efter han,som vi hade här på bete för två år sen.
Väldigt ädel o lätt i steget.

Det låter ju lovande. :)
Mitt sto är lite större, modell grövre (och väldigt välgödd! ;) ). Tänkte att Bol Elden kunde lätta upp avkomman lite.
Iofs har hon inte lämnat så väldigt stora avkommor tidigare.
Hennes ettåriga son (e: Lovin) verkar dock bli hög, men är rätt ädel.
Hon har även tre ston e: Troll Jahn. Har ej sett dom själv, men de ska vara ganska små & nätta.

Hur har det gått med årets Lovin-föl då, har det blivit nåt? *nyfiken*

Nej, det blev inte nå't föl i år. :(
Hon lurade oss!
Tjock & fin, stort juver, vit mjölk. Men inget föl i magen... :smirk:

cämela skrev:
okej du har val fått dom som sticker ut från dom andra. haha. dom flesta jag mött har varit rikitga maror (har bara har att göra med märrar efter han)

Ah, pratar vi om märrar? Då är jag inte förvånad ;) Våra är för övrigt en hingst och en valack, som sagt löjligt snälla både framför vagn och i hantering. Får väl hoppas det hinner bli någon förändring när det börjar bli startdags.

Violator skrev:
Ah, pratar vi om märrar? Då är jag inte förvånad ;) Våra är för övrigt en hingst och en valack, som sagt löjligt snälla både framför vagn och i hantering. Får väl hoppas det hinner bli någon förändring när det börjar bli startdags.

Har du sett att det (det var ett tag sen jag kollade) gick att räkna Tap In:s startande hingstar på två händer! :eek:

Jet skrev:
Nej, det blev inte nå't föl i år. :(
Hon lurade oss!
Tjock & fin, stort juver, vit mjölk. Men inget föl i magen... :smirk:

Trist då.:( Då får vi hoppas på en fin unge efter Bol Elden istället!;)

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 661
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10