• Avel
  • Trådstartare Trådstartare PÄMMI
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travavel

Ska betäcka mina två ston med Jeanbat du vivier, har ni nån info om den hingsten??

lie skrev:
Ska betäcka mina två ston med Jeanbat du vivier, har ni nån info om den hingsten??

Men om du har valt hingst, så borde du väl rimligen veta en del om honom själv?:confused:
Eller lottade du fram årets hingstval?;)

Hehe det är pappa och T*ll som har valt hingst. Men jag undrar om nån har nån avkomma efter honom, temp? m.m...

lie skrev:
Hehe det är pappa och T*ll som har valt hingst. Men jag undrar om nån har nån avkomma efter honom, temp? m.m...

Vi har 2 som ska till honom i år..
Mer info hittar du här:

Haras des Cruchettes

paddocko.jpg

AM

...det var roligt! :)
Mitt sto är konstaterat dräktig med Fill V och hon ska kollas igen på 32dagar, sen är det dax o hämta hem henne igen! ;)
då ska jag motionera henne precis som vanligt...längtar tills den dagen då jag får hämta hem henne igen och leva ett vanligt "häst-liv" igen!:banana:

Kommer bara på ett ord att säga när det gäller trav och det är ZOOGIN:love:

*KL*

nu är vårat sto dräktig med Super Photo Kosmos! :idea:
ska antagligen kollas sedan igen vid 40 dagar om hon uppvisat ovanligt mkt brunst.

vill ha super photo kosmos unge :love:
han är så fin :love:

*kl*

Finns det någon (bra) hingst som är känd för att lämna vassa avkommor? Försöker leta hingst åt en bekants meskärring till sto nämligen.

*kl*

Någon som vet något om Korean? Någon som har betäckt med honom?

Jag kanske har fel men har Meadowbranch Lucky så gamla avkommor så han redan är morfar? Hittade inte stoet på Stc heller:smirk:

Violator skrev:
*kl*

Finns det någon (bra) hingst som är känd för att lämna vassa avkommor? Försöker leta hingst åt en bekants meskärring till sto nämligen.

Betäck med Tap In, vänta två år och sedan spänn fast dig! Hårt! :D

Nog har väl han avkommor som är födda en 1999-2000 nånting? Eller är jag helt fel ute? :confused:

Edit: Menade självklart avkommorna, inte han själv...

Senast ändrad:

Red Mile skrev:
Betäck med Tap In, vänta två år och sedan spänn fast dig! Hårt! :D

Fast jag har fått ett ganska tafatt intryck av hans avkommor faktiskt. Vi har ett par tvååringar efter honom i stallet och de har snarare varit åt "människans vilja är min lag"-hållet tycker jag :crazy:

hm, vårat tap in sto var i ung och tävlande ålder mkt hård. typiskt men kanske överdrivet stohumör, hård som stål på banan.
har nu ett litet föl e: Good As Gold (ger tydligen envetna travare (?) samt att han är sådan själv), såå hon är linjeavlad 4+4 på Arnie Almahurst.. är from som ett lamm just nu, men vi väntar på domedagen.. :devil:

hingstar du kan betäcka med?
Tap In
Gigant Neo (borde ge det, med tanke på stamen?)
Super Arnie
Good As Gold
Super Photo Kosmor (också med tanke på stamen..)

*de jag skrivit "med tanke på stamen"*
kanske beror mkt på stomaterialet också..

vårt tap in sto är betäckt med super photo kosmos och vi kan nog vänta oss, liksom årets föl, en temperamentshäst

är kanske helt fel ute.. :rofl:
bara spekulerar mest

Violator skrev:
Fast jag har fått ett ganska tafatt intryck av hans avkommor faktiskt. Vi har ett par tvååringar efter honom i stallet och de har snarare varit åt "människans vilja är min lag"-hållet tycker jag :crazy:

de kanske ändrar sig när de kommer till tävlingstagen? :devil:
vårt sto är/var också lite sådan.. men det ändrade sig.

Violator skrev:
e. Ride the Night, ue. Meadowbranch Lucky.

Du skriver här att Meadowbranch Lucky är morfar till det här stoet du/nån ska betäcka, eller har jag fel? :smirk:

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 661
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10