• Avel
  • Trådstartare Trådstartare PÄMMI
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travavel

via skrev:
Hon är till salu...

:d fresta mig inte :d

Om allt går som det ska kommer vi snart att få en ROL unge , men den kraken kommer ju att sakna en polare nu när andra stoet miste sitt föl så varför inte..... :angel:

Har hittat en kille till som jag gillar både prestationsmässigt och exteriört (förutom något korta kotor) ....From Above :love:

puttar upp** Och undrar om alla travuppfödare fölvakar el kanske bestämt sig för hingstar i år och inte har åsikter längre?;) El har inte dimman lagt sig eft Elitloppet än?

Vi har snart gett upp vår fölvaka. Vårt Speedy Somolli-sto går och kniper vad hon kan om sin In Love With You unge. 16 dagar över tiden idag.

PÄMMI skrev:
puttar upp** Och undrar om alla travuppfödare fölvakar el kanske bestämt sig för hingstar i år och inte har åsikter längre?;) El har inte dimman lagt sig eft Elitloppet än?

th_IMG_0342.jpg

Fölvakar (förhoppningsvis kommer det ut ett friskt föl efter Rite On Line) och nya hingstar är bokade. För oss blev det ROL igen och From Above (gillar avkommorna jag sett)
(tjockisen på bilden är syster med Rite On Track och vi tycker därför blodet är intressant)

Har slutat vaka,äntligen,15 dgr över tiden.Förra året blev det 12 dgr över,o hon lyckades m.konststycket att pricka in den dan som sönerna skulle till tandregleringen,i år också.....:devil:

Ny hingst är bestämd.Moe Odin ska få äran.

Mehl skrev:
Äsch, hur kan du tycka att det är någonting att ha:angel:

I höstas bestämde vi att hon var för "dålig" och vi tänkte låta henne enbart gå som familjehäst/ridhäst åt barnen istället för att fortsätta i aveln , men sedan blev det plötsligt en väldig fart på "släkten" och nu får hon nog fortsätta vara mamma ett tag till :D

*kl*

Ska hjälpa en kompis plocka fram hingstförslag till märr efter Napoletano. Märren ser rätt så bra ut, stor och rätt grov, kan trava, men är i allra högsta grad en medelmåtta. Startad. Gudasnäll. Problemet är just det, märren är alldeles för mesig. Modersstammen känns ju inte direkt "het", så den behöver ju fräschas upp lite grann.

Önskvärt, hingstar upp till 30' som inte är allt för tunga och som gärna har lite vasst i sig. Funderar själv på om inte Tap In skulle vara ett intressant val till denna latmask? Andra alternativ?

Trodde faktiskt Napoletano lämnade lite hets och nerv, har stött på ett par sånna:D

*KL* på tisdag åker vårt tap in-sto och semineras med Super Photo Kosmos! :D

sitter förövrigt och bläddrar i travronden alá. 1995!
många fina hingstar som inte längre finns kvar .. (?)

Allen Hanover
Continental Spirit
Bravo Sund (?)
Lucky Winner
Messerschmitt
Meadow Road (?)
Pershing
Sherwood
Balanced Image
Armbro Goal (?)
Lindy's Grown
Active Bowler
Nuclear Kosmos
Piper Cub
Somatic (?)
Rambrico
Ideal du Suede
Clash Hammering
Born Quick
Indus
Piggvar
Buckfinder
Window W.
Shibur
Firm Tribute (?)
Rosalind's Guy
Dartser F.
Texas
Rapido
Pale Amber (?)
Anders Crown (?)
Foolish Crown
M.B Felty
Callit
Hallonbrunn
Al Joe
Big Spender
Express Ride
On Guard
Laser Almahurst
Ata Star L.
Meadow Gallant
Union Shark (?)
Atar Rocker (?)
Lord of All
Mack The Knife
Noble Tilly
Giant Chill
Soncan
Delvin Kosmos
J.R Broline (?)
Giant Force (kasserades?)
Savas Hanover
Netted
Delvin G Hanover
Florida Pro

jag kan inte sluta :love:

såg också Almsäter och Alm Svarten :love:

Inte den här, den är så snäll så den är dum. De avkommor märren fått tidigare har varit likadana mesproppar, totalt utan löpskalle.

Nu är i alla fall hingst bokad. Tap In blev förstahands val, men han var tydligen fullbokad. Då blev det Delibarate Speed istället, ägaren var väldigt förtjust i den hingsten.

*knapplån*
Argh!
Märren stod med enn ägg på 4,3 igår, och idag har inte Rite On Line sperma så det räcker...

... och nu är maken på väg upp till Menhammar efter Pearsall Hanover sperma.
I förra inlägget ska det förresten stå ett, inte enn (såklart).

via skrev:
... och nu är maken på väg upp till Menhammar efter Pearsall Hanover sperma.
I förra inlägget ska det förresten stå ett, inte enn (såklart).

:D ..då kanske vi möttes för jag hämtade också sperma på Menhammar idag ........lycka till :banana:

lsz skrev:
:D ..då kanske vi möttes för jag hämtade också sperma på Menhammar idag ........lycka till :banana:
Tja, jag pratade precis med honom, och nu var han nästan framme där.... Det här var ju liksom inte planerat, han åkte vid ca 20:00 härifrån Småland.
Lycka till själv!

Delvin Kosmos:love: Var han inte lite underskattad? Lämnade många som försörjde sig, o gör det fortf. :banana:

Åhh Al Joe gilllade jag o när jag äntligen fått ett sto som passade(hade bara ston efter Al Joe själv) så dog han skit också.
Atas Rocket dog samma dag som Jolly Rocket vann derbyt ..
Born Quick vart tog han vägen?
Shibur kasserades o även Bravo Sund PAle amber betäcker väl än?
Frim TRibute dog, GIant Chill fortsätter, han finns i hingstdepån.
Nu börjar jag med .....

jag är fortfarande såld på Ride The Night o nu kommer fölisen snart
Ingen som vill köpa???
Jag har som sgat ingen plats sen till jul...
tråkigt men jag har ju stoet kvar o nu sjunker priset på andra jag vill prova så...

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 661
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10