• Avel
  • Trådstartare Trådstartare PÄMMI
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travavel

ghost skrev:
Men jag har nu berättat om denna tråd för företrädaren (jag är "bara" delägare och hon tycker det är kanon att jag börjar kolla redan nu, för nästa år ska hon betäckas igen! :idea:

Nu kanske priserna på vissa hingstar är lite annorlunda då men man har ju ändå tid att tänka.

Om ni funderar på Rite On Line får ni inte vänta för länge.
Bokningarna har redan börjat för 2007, men han kanske inte är aktuell.....

lsz skrev:

...och förutom det så kan jag råda alla som har tänkt ha Rite on Line i år, och har ställt upp dom någon annan stans, att genast lasta och åka ner till Alebäck.
Transport av sperma är indragen...
AM

...men har det inte varit det hela tiden?
Det sto som jag seminerat här fick skick tack vare att hästägaren åkte och hämtade sperman själv, och därmed kunde semineras snabbt. (och därmed klara sig med samma antal spermier som om hon hade blivit seminerad på Alebäck.)

CK skrev:
...men har det inte varit det hela tiden?
Det sto som jag seminerat här fick skick tack vare att hästägaren åkte och hämtade sperman själv, och därmed kunde semineras snabbt. (och därmed klara sig med samma antal spermier som om hon hade blivit seminerad på Alebäck.)
Det är det besked vi också fick redan när vi bokade honom, att ville vi inte komma dit, fick vi själva hämta sperman. Vilket vi också planerar att göra.

lsz skrev:

Jag vet inte, Nevele Pride från tre håll och över 10 i inavelskoefficient och inget franskt och ingen Speedy Crown?

Rent spontant känns det inte som om det skulle bli lyckat. Vad säger de kunniga?

Billig: Ja
Speedy Crownblod: Ja
Franskt blod: Ja

Bra....vet du bättre än jag ;)

Peace On Earth :D

Jag har inte kollat Rite On Line blodsmässigt på henne.
Själv skulle jag nog vilja ha in lite franskt på din häst :d

Ville mest tipsa folk som tänkt boka Rite On Line till nästa år om att han kan bli full ganska snabbt

101 bokningar första dagen !!!!

Puttar upp och undrar samma sak? Blev det nån betäckningsrätt;)

PÄMMI skrev:
Puttar upp och undrar samma sak? Blev det nån betäckningsrätt;)

Oj...missade frågan.

Nej, vi hade 2 st betäckningsrätter på G , men när jag skulle trappa ner träningen sa hästen att hon ville fortsätta träna ett år till :love: så jag handlar nästa år :D

lsz skrev:
Jag har inte kollat Rite On Line blodsmässigt på henne.
Själv skulle jag nog vilja ha in lite franskt på din häst :d

Ville mest tipsa folk som tänkt boka Rite On Line till nästa år om att han kan bli full ganska snabbt

101 bokningar första dagen !!!!
För eventuella spekulanter på Rite On Line bokning, kommer här en bild på vår en vecka gamla ROL bäbis. ue: And Arifant.
b2.jpg

Ett stoföl är det.

GRATTIS :banana:

Det var en unge helt i min smak :love:

De som tänker boka Rite On Line får vänta ytterligare ett år.
På 2 dagar blev han fulltecknad för 2007 :eek:

PÄMMI skrev:
Tyckte nu att Fast Photo såg rolig ut på Tapinnan. Fy på mig som vill linjeavla, men här blir det lite franskt,lite out-cross o lite linjeavel. ;)

Fast Photo är en Uuuunderbar kille...har haft honom som konvalecent...det psyket han har är helt otroligt....
Ang egen avel så tänker jag kanske ta Spotlite Lobell på min fransyska om jag inte får henne såld innan nästa brunst....

martha skrev:
Fast Photo är en Uuuunderbar kille...har haft honom som konvalecent...det psyket han har är helt otroligt....
Ang egen avel så tänker jag kanske ta Spotlite Lobell på min fransyska om jag inte får henne såld innan nästa brunst....

:banana: :banana: :banana:
Men Martha....längesen
:banana: :banana: :banana:

Klart att du ska behålla din fransyska och ta Spotlite på henne...blir kanon.
Såg att du fått ditt San Pellegrino-föl nu....stort GRATTIS :bow:

Hej lsz o annika :D :D
Jo, en stor bamsehingst efter San Pellegrino blev det :bow: nu väntar jag bara på fransyskan som ska föla efter "Den Vackra"...hon gick ut 22 maj...hmmm...

Jaha, så var det ja! ;)

Nu har mitt sto varit hos fam Wall sedan i fredags (26.e maj) och resan dit gick väl helt OK, fast hon är en smart häst o har luskat ut hur man öppna lill luckan i transporten (vet inte vad det heter...men ni hajar nog) och det har hon ju lyckats öppna den med ena frambenet :eek: :eek: FLERA GGR!.....
Så till slut när vi stannade i Segmon o fick ta draglinan (som man använder till bilen) och sedan kunde inte hon öppna den alls :D

Fick t.o.m. träffa Fill V också. En riktigt goding! Psyket är kanon, en väldigt snäll hingst att klappa, men han nosade mer än gärna på hela mej :D Han är otroligt FIN! Lång man och han har ett vänligt uttryck.
Skall dit snart och hälsa på stoet o se hur hon har det....

Uppdaterar hur det gått...Har glömt ta några bilder på Fill V :mad:

Ha en skön sommar och.......BÄRSA PÅ! det är ju sommar :banana:

Nu är våran Cumin-märr hos Super Photo Kosmos. :banana: Lite funderingar: jag köper gärna teorin om att Garland Lobell och SJ's Photo har framgång i aveln pga deras "udda"-blod, men hur är Kodac som förärvare då? Francoamerikaner blir topphästar av samma orsak? Varför funkar de godkännda Tibur-,Quick Pay- o Zoot Suit-sönerna så dåligt i aveln när de var sånna otroliga förärvare själva?

Liknande trådar

Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 661
Senast: Natasja
·
Trav Här är listan över antal betäckta ston 2007. Någon mer än jag som är förvånad - Rotation fem (5) ston!? Är det något som jag har missat...
Svar
8
· Visningar
2 271
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10