Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det borde du väl känna om han gör?
Iaf märks det stor skillnad för mig om hästen går på i riktigt bra form,
då åker man ju en decimeter uppåt rent känslemässigt
Iaf så känner man ju att ryggen välvs och höjs,
iofs är det olika lätt att känna på olika hästar.
På mina är det olika lätt å känna kommer jag på,
och efter ett tag, när hästarna är så starka att de går i form nästan hela tiden så känner man inte så stor skillnad för då brukar de ju oftast jobba på bra hela tiden.
jag känner inte att ryggen höjs.. men han går alltid i "form" eller jag vet inte.. han är lite lurig
Hm känns som han knäcker nacken om det inte är du som gör det
Dem arbeta ju frivilligt när dem har lärt sig att det är skönast. Ska du bära en vatten hink, måste du ju ta i från benen och lägga vikten där, men om man är lat ta man i med ryggen och så förstörs den och det gör ont, men tar du i men benen så är det behagligare. Förstå du jämnförelsen? Hästar är inte helt osmarta.
När en häst arbeta riktigt känns det ju verkligen från topp till tå. Pokkis får en jäkla trav när vi väl har funnit samarbetet (obeskrivlig ), samt galoppen blir mumma och tölten blir klockren med ett tempo. Stirra dig inte blind på huvudet och nacken, känn ryggen och bakdelen istället. Nacken och huvudet kommer sedan när man har pusslat ihop allt arbete.