Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det går inte riktigt att förklara... två takt med bäckenet typ... är nog det närmaste förklaring man kommer.Nu blev jag lite nyfiken Har du lust att förklara lite mer om vad travtakt innebär (inte så duktig än^^) Vad är det liksom som du ändrar i sätet eller vad man ska säga
KL
Om hästen är med på noterna gör jag som tidigare talare, byter takt.
Mer detaljerat så ska vi se..
-Följer först i den fyrtaktiga skritten, behövs mer energi för att få bra lyft i traven sedan skapar jag den med hållning, eller skänkelimpuls.
Sedan byter jag takt genom att strama åt i magen så jag slutar förlja i 1-2-3-4 och hästen fattar trav. Sedan blir det ju automatiskt 1-2 1-2
QUOTE]
Bra svar! Bara det att jag är en trög mattenolla! Om du räknar i skritten 1,2,3,4, räknar du då frambenen också? Eller; vilket ben motsvarar vilken siffra?
Förlåt min oförmåga, men jag vill gärna få till det här...
Gör ni galoppfattning genom att ändra takten till en-två-tre eller lägger ni till galoppskänkel (ytter?) eller flyttar höften?
Intressant det där att ändra takten man rider i, jag har provat lite grann och det är svårt, man måste verkligen "leva sig in i det" och tro på att hästen ska lyda annars ser man lite fånig ut...