Trav/galoppbom-avstånd

Elisha

Trådstartare
Undrar vilket avstånd som är normalt för en stor häst (165 cm) med rätt stort steg; upphöjda travbommar (ett steg i mellan) och upphöjda galoppbommar på böjt spår (studs). SNABBA SVAR!!

Sv: Trav/galoppbom-avstånd

Trav vet jag inte exakt (brukar köra ögonmått..) Men galoppbommar bör du har ca 3,5 m mellan om dom e upphöjda och din häst är storgalopperad.

Sv: Trav/galoppbom-avstånd

cavaletti 120. Beronde på vad du är ute efter varierar avståndet när du tränar. Är det en hoppe häst som skall markarbeta eller vill man länga på steget?

stuts 3-3,5 du bör kanske ha det större med din häst.

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 322
Senast: JohannaB
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 261
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 072
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka