Trasig hjälm eller inte?

flowertooth

Trådstartare
Detta kanske låter jättekonstigt, men jag köpte en ny (Lamicell) ridhjälm nyligen efter att ha haft min gamla euro-lite väldigt, väldigt länge... Men skärmen gick av när jag lade ner den i väskan efter att ha ridit med den en gång; ska skärmen kunna gå att ta av eller är den trasig?

På min lamicell gick den att ta av och med många hjälmar är det tillochmed så att den ska trilla av vid tryck så att inte skärmen skjuter hjälmen ur position vid fall.
Men om du är osäker fråga butiken.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Annique
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 054
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 485
Senast: MimmiNO
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025