Transportproblem

B

Bellyra

Har lite bekymmer här. Har tagit tillbaks en häst jag haft utleasad och hon ska nu fraktas hem till mig igen. Hästen står inte hos leasingtagaren utan när jag avbröt kontraktet krävde jag att hästen skulle stå hos stallägaren och allt som gäller hästen sköts nu mellan mig och stallägaren. Leasingtagaren är helt bortkopplad även om uppsägningstiden ännu inte gått ut.
Men nu är det så att i kontraktet står det att leasingtagaren ska stå för transporter till och från ägaren, mig alltså.
Eftersom l.tagaren skeppat denna häst runtom hela södra sverige så har hästen nu hamnat 55 mil ifrån mig och därmed kommer transporten bli rätt dyr. Jag har nu redan beställt transport och det jag undrar över är om det är rätt att be dem skicka fakturan till l.tagaren??
Eller hur ska jag göra?:crazy:

Sv: Transportproblem

Skulle tro att du får betala den här transporten själv, eftersom det är du som begärt att ansvarsfrågan flyttats från leasingtagaren till stallägaren. Har detta sammanhang med den andra tråden på senior? :confused:

Det har den ja.
Men att ansvaret ligger på stallägaren nu är ju inget som är skrivet såsom kontraktet är.
Enligt kontraktet som gäller ännu ska hästen fraktas tillbaka av brukaren till mig och det har inte hänt än.

Ok, det förändrar ju lite. Hoppas att det ordnar sig, du vill ju såklart att din häst ska komma hem och få lite RO! :love:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Till mitt problem: Har en häst jag köpte i augusti. Har stått hos uppfödaren hela livet. Aldrig varit några bekymmer att lasta/åka...
2
Svar
37
· Visningar
3 979
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 764
Ekonomi & Juridik Ni som kanske läst min tidigare tråd vet att jag ska flytta min häst och det varit problematik med hur snabbt jag kan flytta då...
2
Svar
22
· Visningar
5 056
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Vi har haft våra hästar uppstallade på samma gård i flera år. I kontraktet står en viss summa angiven för hyran, i vilken ingår hö och...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
17 062
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud