Nej precis, ägaren har hela tiden sagt 3 månader och jag har velat flytta på en gång egentligen (och bara betala hyrorna i ett svep), men pga sällskapsproblematiken ville jag ge henne rimlig tid innan jag tog min häst och drog. Men så visar det sig att det bara är en månad (rotade fram det skriftliga avtalet).
Prishöjningen är motiverad med att vintern är jobbig. Det blev plötsligt jobbig för att jag har sagt stopp till att utföra grejer som jag varit snäll och gjort tidigare. Just på den punkten har jag även blivit lite blåst då det står att det ska utgå reducering av hyran ifall man hjälper till med vissa sysslor. Nu är stallägaren van vid att ha det så och nu när hon får göra det själv så vill hon ha mer betalt (vilket hon egentligen har fått hela tiden), full hyra + hjälp med viss sysslor. Vi talar alltså om en ha kakan OCH äta kakan situation egentligen.
Det är så otroligt tråkigt alltihopa och jag blir både spyfärdig och vansinnig när jag tänker på stallet. Det har verkligen dödat det roliga med att ha häst till den grad att man börjat fundera på om det är värt det.