Transportkostnad?

Ramona

Trådstartare
Vad bör det kosta att skicka en häst med transportör mellan Stockholm och Göteborg?
Någon som har skickat häst så?
Svårt att veta om man blir rånad eller om priset är ok.

Vad har ni betalat som skickat hästen 50 mil inom Sverige?

Sv: Transportkostnad?

Typ 2000:- betalade jag Skåne - GBG, och Skåne - Mellersta Norrland ( ca 30 mil ovanför Stockholm) ca 5000:-. Men det varierar har jag märkt. Bäst är nog att ringa runt.

3750 betalade jag för att frakta en shire (man fick betala extra för att det var en stor häst) från Hässleholm till Borlänge.

Jag betalade 1500 för de 35 milen mellan Jönköping och Sala. En kompis betalade 3000 för en resa mellan södra Skåne och Sala.

Vad bör det kosta att skicka en häst med transportör mellan Stockholm och Göteborg?
Någon som har skickat häst så?
Svårt att veta om man blir rånad eller om priset är ok.

Vad har ni betalat som skickat hästen 50 mil inom Sverige?

Den resan kostar inte mer än 3000kr. PM om du vill ha en SERIÖS transpotör. Vi har en som vi brukar anligta både innom och utom Sverige.

Det blir nog så att jag åker upp själv och hämtar hästen. Det blir billigare och dessutom blir det roligare.
Tänkte om det gick på ett ut att köra upp eller att anlita en transportör, men det är ju mycket dyrare att anlita en transportör.

Det blir nog så att jag åker upp själv och hämtar hästen. Det blir billigare och dessutom blir det roligare.
Tänkte om det gick på ett ut att köra upp eller att anlita en transportör, men det är ju mycket dyrare att anlita en transportör.
Jag tycker inte det är värt att köra så långt själv. Dessutom så gillar jag inte att köra hästar som jag inte känner. :o

Det jag införskaffat är en häst som är transportvan, så det ska nog inte vara några problem. Dessutom har jag en bra och stabil kärra.

Från Halmstad till Boden har jag betalat runt 4000-5000.(Riktlinje, jag tycker iaf inte det ska gå på mer än 3000 högst i ditt fall)
De har höjt priserna rätt bra nu sedan jag transporterade 2004.

I januari ska jag få hem en häst som får åka ca 65mil.
Det kommer gå på 2500:-
Anlitar transportör eftersom hästen aldrig har stått i en transport förr.

Väcker liv i tråden :bump:

Skall skicka häst mellan Norrköping och Göteborg, någon som har tips på seriösa transportörer? kostnad?

Hur gick det för dig trådskaparen, skickade du hästen?

A

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 -...
Svar
15
· Visningar
1 430
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 122
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 513
Senast: Mia_R
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 165
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama