Transportera till tävling?

Sv: Transportera till tävling?

Det är inte förbjudet att galoppera, tvärt om. Jag fick oxå precis rapport från Flyinge, Karin hade kommit 4:a i dressyren efter två amerikaner och Ann-Christin, näst sist i maraton men låg ändå bara 10 poäng efter VM-mästaren så hon var nöjd ändå. I precisionen hade han haft lite för bråttom in i serpentinen och rivit två bollar samt att hon hade slarvat ner två bollar till men han hade gått super hela helgen så det var en väldigt nöjd Karin :) F*n att man ska skaffa sig massa andra djur som måste passas 24 timmar om dygnet så jag missar alla roliga tävlingar, även SM :( Men i höst kommer jag igen! :)
Men ger inte kattmamman dom mat då? Synd att missa en så viktig tävling menar jag.

Dom får ungefär 1/3 av vad dom behöver från henne, en av dom får nästan inget alls. Har varit och sputat henne hos veterinären flera gånger för att få igång mjölkproduktionen men det vill sig inte. Ja det är verkligen jätte tråkigt :(

Dom får ungefär 1/3 av vad dom behöver från henne, en av dom får nästan inget alls. Har varit och sputat henne hos veterinären flera gånger för att få igång mjölkproduktionen men det vill sig inte. Ja det är verkligen jätte tråkigt :(
Men det måste väl ändå finnas någon annan som kan ta katterna en dag?

Ja, en dag kanske, men dom ska ha mat på natten också och skulle jag följt med till Flyinge så skulle jag vart borta torsdag-söndag och ska jag med till SM'et blir det en hel vecka, det kan jag inte begära att någon annan ska ställa upp på, det är ju jag som skaffat dom så då får jag ju ta hand om dom också, fast jag missar mycket annat roligt.

Haha, ja fast katterna var inte hans idé ;) (fast nu är han väldigt fäst vid dom, men jag tror han skulle bli jätte nervös om han var tvungen att ta hand om dom en hel vecka, han är så rädd att något händer och är jag då inte hemma så vet han inte hur han ska bete sig ;) )

Haha, tur man inte har sån mesig gubbe. Vi skall faktiskt ta och skaffa en helig birma nu till hösten är det tänkt.

Han är nog mer orolig än mesig, vill bara inte göra fel. Men har iaf fått upp honom på hästryggen nu (han va jätte rädd för hästar när vi träffades) så det går frammåt! ;) Som tur är så är han himla bra på andra saker, annars hade jag ju inte fått en så fin hemsida :)

Va kul! Ja det är en himla trevlig ras så det var ett bra val! Har fyra stycket dunbollar här hemma som är lev.klara i slutet på augusti ;)

Liknande trådar

Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
629
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
609
Senast: Mli
·
Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 978
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka