Transportera ovaccinerat föl

sommarvind

Trådstartare
En bekant till mig överväger att anlita en transportfirma för att transportera hem hennes föl i november. Det hon funderar över är hurvida lämpligt det är att det är andra hästar i lastbilen när hennes föl är ovaccinerat?

Sv: Transportera ovaccinerat föl

Det finns väl alltid en risk att hästen smittas när man transporterar den med hästar från andra stall.

Jag antar att fölet är runt 6 månader när den hämtas, så mitt förslag är att börja grundvaccinera fölet när den är 4 månader så hinner den få två vaccinationer innan transporten.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 934
Senast: Derivata
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Vi är på väg att köpa en häst som står i Göteborg, själva bor vi norr om Stockholm. Vi funderar på att anlita en professionell...
Svar
12
· Visningar
1 815
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross