Transportera hund i baksätet

Terja

Trådstartare
Hur gör man det på bästa sätt? Har ingen kombi i nuläget och vill att hunden ska åka så säkert som möjligt. (har ej fått vovven ännu)
Säkerhetsbälte är ju optimalt men om det inte fungerar för hunden, hur löser man det på bästa sätt med bilåkningen?

Dock ska vi ju öva att åka bil redan från valpstadiet så jag hoppas ett bälte fungerar. Men hur tidigt kan man använda detta? Kanske bäst att börja med en bur och sen när h*n växt "klart" så går man över till bilbälte...

Sv: Transportera hund i baksätet

Kan det funka att ha en bur i baksätet som du sätter fast med bältet?

Det är det jag funderar på. Men hur säkert är det?

Hej
Vi har två stycken bilar, den ena är en kombi så där kan vi ha bur i där bak men den andra är ingen kombi så där har jag faktiskt en bur i baksätet, det är väl inte det säkraste men jag har det så tills jag har fått köpt mig en bättre bil.

Bra film! Tack för länken. Kan tyvärr inte tyska så jag hade inget ljud på.

Om jag nu utgår från denna film och ser till vad vi har för bil idag så kan man ha en mindre bur (i stål) bakom framsätet på golvet när hunden är valp. Sen när den blir större så hoppas jag att vi skaffat oss en kombi! :)

Jag sätter fast den i bältet. Jag är medveten om att detta inte är säkert men så har jag det så länge när jag inte kan använda den andra bilen.

Kan tyvärr inte se första länken. Kan du sätta in en bild?

gå in på www.dogman.se Det är en stålbur, den är väl inte tänkt för att ha i bilen så det är ingenting som jag rekomenderar kanske.

*kl*

Ingen annan som har erfarenheter av att transportera sin vovve i baksätet?

Jag kör mina hundar i baksätet i båda våra bilar.
I min egen så sitter om i en bur, som är anpassad för baksäte.
Och i sambons åker dom med säkerhetsbälten.

Båda fungerar super för oss!

Har inget ljud på datorn på jobbet, men det ser ut som om det är en mycket intressant film, så jag svarar i tråden och får kolla på filmen hemifrån vid senare tillfälle ;)!

Åh vad är det för bur du har? Jag letar febrilt efter en som är anpassad för baksätet...

Man kan ha hunden i sele i bältet . Fungerar kanon bra. Börja o träna valpen från början
korta stunder . Även med bur.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 854
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 040
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 727
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 259
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka