Transport av Shettis

När vi körde med shettisar så kilade vi fast en spånbal framför i transporten som funkade fint för dem att ta stöd mot med bogen vid en inbromsning. Upplevde aldrig att avsaknaden av bom/ stöd bakom var något problem med våra i alla fall. Även b-ponnyn vi har nu har långt bak till den bakre bommen men har aldrig upplevt att det skulle vara något problem. Har kamera i transporten så jag ser ju att det ser lugnt och fint ut.

När vi körde med shettisar så kilade vi fast en spånbal framför i transporten som funkade fint för dem att ta stöd mot med bogen vid en inbromsning. Upplevde aldrig att avsaknaden av bom/ stöd bakom var något problem med våra i alla fall. Även b-ponnyn vi har nu har långt bak till den bakre bommen men har aldrig upplevt att det skulle vara något problem. Har kamera i transporten så jag ser ju att det ser lugnt och fint ut.
Kamera vore skönt!

Jag har kört med lös häst och höbalar fram för att hästen inte ska hamna i fronten på släpet vid kraftig inbromsning.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 135
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Jag är på jakt efter ny (begagnad) hästtransport och många man hittar är helmörka om de är i glasfiber eller med mörkt tak om de är i...
Svar
4
· Visningar
469
  • Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 831
Senast: Hedinn
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 672
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar