Varmblod-shettis tråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men herregud vad mycket skit TS får. En tråd på Gnägg liksom.
Det blir väl så när man säger att det går så himla bra att fodra utan analys och sedan visar prov på att kunskapen nog inte riktigt finns där trots allt?

Och ja, även sista bilden har hästen proteinbrist på @Authorsandraselling

Men det är ju lätt fixat liksom. Att betet börjar tryta nu känns rätt normalt. Det som inte är bra här är att du själv inte ser det. Framförallt när du inte vill använda analyserat foder. Överlinjen lämnar att önska, så är det bara. Tror jag att hästen är döende, nej. Skulle du få anmärkning på detta på en djurskyddskontroll, nej. För så allvarligt är det helt enkelt inte. Det är bara inte helt optimalt.
 
Det blir väl så när man säger att det går så himla bra att fodra utan analys och sedan visar prov på att kunskapen nog inte riktigt finns där trots allt?

Och ja, även sista bilden har hästen proteinbrist på @Authorsandraselling

Men det är ju lätt fixat liksom. Att betet börjar tryta nu känns rätt normalt. Det som inte är bra här är att du själv inte ser det. Framförallt när du inte vill använda analyserat foder. Överlinjen lämnar att önska, så är det bara. Tror jag att hästen är döende, nej. Skulle du få anmärkning på detta på en djurskyddskontroll, nej. För så allvarligt är det helt enkelt inte. Det är bara inte helt optimalt.
Varför skulle man inte vilja ha en analys på grovfoder?
Det jag vänder mig mot är den oproportionerliga kritiken på en gnäggtråd. Inte konstigt att folk inte startar så mycket hästtrådar längre.
 
Varför skulle man inte vilja ha en analys på grovfoder?
Det jag vänder mig mot är den oproportionerliga kritiken på en gnäggtråd. Inte konstigt att folk inte startar så mycket hästtrådar längre.
Titta i foderforumet. TS tror inte på analyser och säger att vi som säger emot har en övertro på analyser, och att hennes hästar minsann är perfekta utan analys, och alltid har varit. Och när vi som är utbildade på området säger emot så är det för att vi får vara förutfattade meningar "krossade" tydligen. Eh ja...
 
Varför skulle man inte vilja ha en analys på grovfoder?
Det jag vänder mig mot är den oproportionerliga kritiken på en gnäggtråd. Inte konstigt att folk inte startar så mycket hästtrådar längre.
Grejen är ju att det kan man ju tycka helt olika om och om du är intresserad så finns en pågående diskussion.

Jag har inga problem att starta trådar
Säga vad jag vill säga
Människors påhopp och dåliga beteende visar bara vilka de är och har inget med mig att göra 💖

Det är ju en tendens på forum (eller blir extra tydligt) att det blir Vi och de tänk och att gadda ihop sig det blir ju en skön känsla att samlas kring kritiken Mot
 
Grejen är ju att det kan man ju tycka helt olika om och om du är intresserad så finns en pågående diskussion.

Jag har inga problem att starta trådar
Säga vad jag vill säga
Människors påhopp och dåliga beteende visar bara vilka de är och har inget med mig att göra 💖

Det är ju en tendens på forum (eller blir extra tydligt) att det blir Vi och de tänk och att gadda ihop sig det blir ju en skön känsla att samlas kring kritiken Mot

Du har inte varit här så länge, men "vi" i den här tråden brukar käbbla friskt med och mot varandra om allt möjligt.

Det är ju en del av charmen med diskussionsforum, man har olika åsikter, får vässa sina argument, och i slutändan kanske man lär sig något nytt.

Jag tror att jag vid något tillfälle har käftat med ungefär varenda en som hållt med mig i den här tråden 😅. Och jag älskar dom för det 💕!
 
Du har inte varit här så länge, men "vi" i den här tråden brukar käbbla friskt med och mot varandra om allt möjligt.

Det är ju en del av charmen med diskussionsforum, man har olika åsikter, får vässa sina argument, och i slutändan kanske man lär sig något nytt.

Jag tror att jag vid något tillfälle har käftat med ungefär varenda en som hållt med mig i den här tråden 😅. Och jag älskar dom för det 💕!
Det är lite av charmen ju. Och framförallt så händer det att man lär sig något nytt och det är alltid roligt. Men vi är ju rätt hårda med källhänvisning. Så att påstå saker som inte riktigt är logiska utan att backa upp med referenser går liksom inte riktigt hem här. Och jag tycker att det är bra! Jag har själv fått backa flera gånger och fått inse att hoppsan, här trodde jag att jag visste mer än jag gjorde.

Och så är det ju, man kan inte veta vad man inte vet att man inte vet.
 
Grejen är ju att det kan man ju tycka helt olika om och om du är intresserad så finns en pågående diskussion.

Jag har inga problem att starta trådar
Säga vad jag vill säga
Människors påhopp och dåliga beteende visar bara vilka de är och har inget med mig att göra 💖

Det är ju en tendens på forum (eller blir extra tydligt) att det blir Vi och de tänk och att gadda ihop sig det blir ju en skön känsla att samlas kring kritiken Mot
Men jag tycker du också ägnar dig åt en del påhopp faktiskt
Likaså ditt beteende är inte heller felfritt
Så du är inte ett dugg bättre än någon annan här
Klättra ner från din höga häst
 
Det blir väl så när man säger att det går så himla bra att fodra utan analys och sedan visar prov på att kunskapen nog inte riktigt finns där trots allt?

Och ja, även sista bilden har hästen proteinbrist på @Authorsandraselling

Men det är ju lätt fixat liksom. Att betet börjar tryta nu känns rätt normalt. Det som inte är bra här är att du själv inte ser det. Framförallt när du inte vill använda analyserat foder. Överlinjen lämnar att önska, så är det bara. Tror jag att hästen är döende, nej. Skulle du få anmärkning på detta på en djurskyddskontroll, nej. För så allvarligt är det helt enkelt inte. Det är bara inte helt optimalt.
på tal om tvärsäker 🥹😅
 
Som de andra säger, titta på fodertrådarna. Ta fram en foliehatt och popcorn för bästa underhållning 😁

Du har inte varit här så länge, men "vi" i den här tråden brukar käbbla friskt med och mot varandra om allt möjligt.

Det är ju en del av charmen med diskussionsforum, man har olika åsikter, får vässa sina argument, och i slutändan kanske man lär sig något nytt.

Jag tror att jag vid något tillfälle har käftat med ungefär varenda en som hållt med mig i den här tråden 😅. Och jag älskar dom för det 💕!
Ok vad fint

Käbbel är inget som intresserar mig direkt ☺️
 
Och ändå är du så provocerad

Flera här i så hög grad att jag följs i varje tråd och kollas på andra sociala medier

Sen att egen självinsikt saknas spelar ingen roll alls 🤣🤣🤣🤣
Många av oss här läser de flesta trådar, som någon redan har förklarat. Du har väl postat nästan 10 trådar de senaste dagarna? Klart vissa kommer återkomma i flera av dem, SÅ många trådar skapas det ju inte på buke. Men om du vill känna dig utvald så är det ju upp till dig 🙂
 
Nejdå
Men det sticker i ögonen på bland annat dig att jag slår hål på snuttefilten

Och då kommer påhopp syrliga kommentarer och drevmentaliteten är igång🤪
Jag skrev exakt samma sak som dig, så det var du som började, så det är snarare din snuttefilt som gick sönder? Min är välförankrad i min utbildning, uppbackad av studier utförda under väldigt många år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp