Varmblod-shettis tråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det beror väl på vilken sorts varmblod det är, travhästar eller ridhästar?

Är det ridhästar, alltså SWB och liknande, kan de ha väldigt hög andel fullblod och då ser de ju ut sådär. Jag tycker att de ser fina ut i hull, särskilt den här årstiden då många hunnit bli smällfeta.

Mitt gamla sto som var hälften engelsk fullblod såg ofta ut som dessa hästar.
Dottern är i perfekt hull

Tror vinkeln på bilden ställer till det

Men tycker moderator kan rensa i trådar
 
Vilken sorts varmblod är det, travhäst eller ridhäst?
Travhästar
Fick hem dem i juli
Vet inte hur de haft det tidigare
Nu är det väldigt harmoniskt
Tror det varit lite mycket runt dem.
Fast hull oförändrat.
Gammeltanten vill jag inte ska gå ner men behöver inte heller gå upp

Tror de behövde lugn och ro och det har de nu
 
Ja när du ska fodra alla fyra och de har olika behov. Har du funderat på något lunchsystem eller annat?
Kanske ska förklara
Vi ger hästarna hö ute 3 ggr per dag
Så är det redan nu då bete är lite kvar

Jag jobbar hemma och fodrar de dagtid
Min man oftast morgon och middag

Eftersom det är så att matriarken kan äta ifred utan problem och vi lägger dotterns mat nära så äter de utan att shettisarna försöker ta.

Så det behöver inte ordnad med något

😀
 
Om shettisarna fick samma som de stora skulle det bli illa 😂

Hur gör du med dina hästar? Alla samma behov?
De får frukost och nattmat i boxen och då får hästen betydligt mer. Sedan får de lunch, middag och kvällsmat ute i hagen men då är det ponny portioner till dem båda. Två nät med halm finns tillgängliga med så mycket halm att de ätit upp det varje dag ungefär vid 18 tiden.
 
En slimmad häst för mig är en häst som är välmusklad/vältränad i sportig modell. En smal häst ser ut som din gamla, insjunken uppe på rumpan, svansroten står liksom upp lite, tanig hals. Totalt omusklad.
Ja hon är inte så musklad och åt smalare hållet

Jag tror dock att bilden är missvisande. Hon ser nog smalare och mer omusklad ut än hon är.

Har du varmblod? ☺️
 
Ja hon är inte så musklad och åt smalare hållet

Jag tror dock att bilden är missvisande. Hon ser nog smalare och mer omusklad ut än hon är.

Har du varmblod? ☺️
Du kan ta en bättre bild från sidan när hästen har huvudet uppe men för min del skulle det inte ändra min åsikt. Jag är van vid att bedöma hästar.

Ja jag har två varmblod som jag köpt loss för de skulle slippa vara mottagarston.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp