tränset "the difference"

Sv: tränset "the difference"

Tycker att det är så sjukt fult!:eek:
Tycker att "det vanliga" tränsen som jag (och majoritetet av alla som rider och inte har lust att slänga ut dryga 3000-4000 på ett träns) använder funkar alldeles utmärkt och dessutom är mkt snyggare!

Har inte ridit med det, men ser grymt skönt ut för hästen att slippa trycket på nacken. Håller just nu på att sälja min pålle så är inte aktuellt att köpa nytt träns, annars skulle jag testa!!!

Alla är så skeptiska när det kommer nya utformningar på saker...tar väl ett tag innan man vänjer sig vid den nya designen...men som andra sagt innan. Helt klart funktionalitet före design!!

En sak jag funderat på ang detta träns är följande:
"Om det nu är så fantastiskt bra - varför använder inte Lisen och Peder detta själva?" :smirk:

De har det iaf aldrig på tävling. Brukar man inte använda sina egna grejor om de är bra? :cool:

Jag såg att Peder hade det på Malubet när han tävlade honom...nu vet jag inte om Erika rider honom på det....Men man kan ju undra varför inte alla lisens och peders hästar har det...det håller jag med om

Japp Peder hade det på Malte och även på vissa andra hästar vad jag sett....

Altså tränset funkar märkvärt på ca 5 hästar / 100 hästar så på de flesta är det ingen skillnad.
jag har haft mitt i snart ett år och från första dagen jag började använda tränset blev min häst en helt annan häst.... spänningarna i nacken släppte och han blev mer avslappnad och rofylld i ridningen :) så på han har det funkat super...

p.s man kan visste ha tävlingshuva under tränset :D

Är det några fler som har prövat tränset?
Jag provade det på min heta lilla dam, och märkte ingen direkt skillnad, däremot fanns det en känsla som jag inte kan definiera. Så, jag vill höra vad fler kände på sina hästar!

Så, har du prövat det på din häst? Vad kände du? Hur är din häst annars?

jag har det på båda mina ochdet funkar dö bra på båda..

Aah, ok, hur är dina hästar i tempramentet? Och kan du peka på vad skillnaden är?
Hoppar du? Känner du nån skillnad där?
Massa frågor! Men jag är sååå nyfiken! :)

6376086.jpg

bild på mitt

Fint!
Vad känner du för skillnad på din häst?

Jag tyckte dessutom att de var lite stora i storleken, fick dra upp alla hål till översta på min pålla.

Mina är båda väldigt heta. Den ena bara tog bettet och stack så fort vi hoppade en bana. men han tog bättre stöd och lyssnade mer på mig. och den andra var jätte stark ner åt. och när man fick upp huvuden på honom så hade man inget i handen, helt tomt. men nu när jag plockar upp nacken på honom så tar han stöd på bettet.

en häst är det ingen skillnad på.. men den andra blir mer avslappnad och så :)

*kl*
Jag tycker inte att det var så fult..
skulle kunna ha det på min häst men ja har presis köpt ett ganska dyrt träs så:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka