tränset "the difference"

Baddy96

Trådstartare
ok, nu vill jag höra åsikter och synpunkter om tränset "the difference" som är framtaget i samarbete med peder fredricsson och lisen....:) tycker ni at det är bra/dålig?????

själv har jag hyrt ett sånt träns från en ridsportsaffär och jag måste säga att det är ganska fult men oj vilken skillnade det var på min häst......blev så mycket "lugnare" med huvudet i ridningen och verkade tycka att det var jätteskönt.....har tyvärr inte pengar att köpa ett just nu men jag kommer nog göra det när jag får råd.....:) nån som rider med et sånt???:confused:

Sv: tränset "the difference"

jag tycker det är jättefult och väldigt dyrt;)

nu låter jag trist och pank:angel:

och sen kan man ju inte ha luva om man har det tränset:angel:

håller med dig...det är jättefult...men oj vilken skillnad det är på min häst med det....är lite sur att jag inte har pengar att köpa det...bra idé av ridsportsaffären att hyra ut det tycker jag

Jag lånade det och provade på min ena, ingen skillnad alls... Ska nog låna igen o prova på den andra.

har aldrig provat det men usch så fult det är!
men visst är det bra om det funkar, själv har jag vart lite misstänksam om det verkligen gör de.

jasså kan man låna det ?

kasnke skulle vara någe att pröva isåfall

Finns en del trådar om det tränset. Sökfunktionen är bra ibland! ;)

Vet en hästaffär i Stockholm som oxå hyr ut tränset. har oxå funtat på att testa de. Men håller med om att de inte är så snyggt..

Va många är negativa :D . Fult? Tycker sj inte det är fult, lite mysko i början men gillar det bara mer ju mer jag ser det. Tycker funktionen väger så myyycket mer än utseendet. Själv har jag inte råd, har fått köra med stora nackludd, utan pannband och dra bak nackstycket = skillnad! Och jag är ändå dressyrryttare :angel: .
Sen är det säkert inte alla som går bättre med ett sånt, alla är olika känsliga bakom öronen, min ena storhäst och ena ponnyn är jättekänsliga bakom öronen, medan den andra storhästen o de andra ponnyerna inte alls upplevs vara särskilt känsliga där. Tror jag märkt stor skillnad mellan individerna om jag testat ett sånt träns på de allihopa
- de 2 första hade nog gjort stor skillnad medan de andra inte hade förändrats ett dugg.

hehe ja det ser ju lite speciellt ut.. :p är nog mest för att man är ovan att se det så. Jag skulle ock¨så vilja prova det på min polla å se om de vart nån skillnad..

Hade min häst funkat bättre än på sitt vanliga träns och jag hade haft pengarna till de.. då hade jag nog övervägt att köpt ett sånt även om jag inte tycker att de är de snyggaste tränset på marknaden.
Men köpa de bara för att.. Nä då köper jag hellre ett annat.. Men än så länge har jag inte testat de... Men skulle gärna vilja... :)

*kl*

Såg precis att det ligger ute ett exemplar i stl cob på Tradera just nu, ett litet tips för de som vill fajtas om det.;)

Det är rent utsagt skitfult! Tror egentligen inte att det gör så mycket skillnad, men en viss skillnad finns nog där :P

Alltså jag kanske är den enda, men jag tycker inte att det är fult, och om det funkar så varför inte? Jag är väldigt sugen på att prova det på min Mazarin. Kollade på det i strömsholm och kvaliten kändes ju såklart väldigt fin.

jag tycker det ser rätt coolt ut, man behöver bara vänja sig ;)
Men som nån sa, man kan inte ha mössa på hästen om man har det och min häst funkar inte utan mössa så The difference är uteslutet för honom :(

jättefult är det väl inte, jag tycker faktiskt det är hyfsat fint . & fungerar det då oxå så blir det ännu mindre fult :D

En sak jag funderat på ang detta träns är följande:
"Om det nu är så fantastiskt bra - varför använder inte Lisen och Peder detta själva?" :smirk:

De har det iaf aldrig på tävling. Brukar man inte använda sina egna grejor om de är bra? :cool:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård

Omröstningar

Tillbaka