Har precis behövt fota mitt pass, göra nya inställningar på telefonen så den skulle läsa chippet i passet (tänk om man har en äldre telefon då?) och scanna mitt pass, vilket inte fungerade de första 4 gångerna, för att....
....för att kunna beta en helt vanlig plusgiro vårdcentralsräkning på 200 kr.
Jag fattar att det är för att Mobilt BankID är det sämsta, minst säkra applikationen som finns, fullt med säkerhetshål som en helt vanlig användare såg genom efter första andvändning, och nu försöker man lappa ihop det hela genom att man ska blanda in mer teknik, telefoner och chip i sitt ID.
Jag bara orkar inte. HUR ska det bli när man är 80, barnlös och det är nytt hittepå var tredje månad, för att banken inte orkade tänka till ordentligt från början?
Jag verkligen hatar Mobilt BankID av hela mitt hjärta. Hade gärna hållit fast vid bara kod-dosan, men det går inte längre.
Jag fattar inte hur man kan förvänta sig att nyinflyttade ska ens klara av att betala sina räkningar i detta läge.
Speciellt när banken ändrar sina system och betalningsförfaranden helt utan förvarning också.