Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Med så kallade trygghetsskapande åtgärder berättar man ju samtidigt att det finns något att oroa sig för… undra hur många som blir oroade i onödan pga tex kameror och vakter…
Jamen precis, ffa de med ont uppsåt....men det är inte i onödan.Med så kallade trygghetsskapande åtgärder berättar man ju samtidigt att det finns något att oroa sig för… undra hur många som blir oroade i onödan pga tex kameror och vakter…
Som också nämnts, det dras enorma växlar på detta. Något som i grund ch botten inte är bankens fel. Precis som många andra i samhället har de en kontrollfunktion lagenligt ålagd sig. Polisen, kassapersonen på Ica, systemet. Jag har det i mitt yrke osv.Vad tänker du att eventuell kriminell kund skulle svara vid kontroll? Det blir ju återigen symbolhandlingar som vi också gått igenom i tråden. Det är inte där kriminella fångas. Om nu banken verkligen vill ha kvitton som vi inte kan visa upp är det ju vi som åker på det, trots hederligheten. Då spelar det ju ingen roll i bankens ögon, kriminell eller inte.
Men vad är det du inte förstår? Utsatta kvinnor har INGET privat. Ofta kontrollerar partnen ALLT.
Blir lätt mållös över hur korkad du verkar just nu som fortsätter ditt mantra fast flera har talat om för dig hur livet ser ut för utsatta människor.
Som också nämnts, det dras enorma växlar på detta. Något som i grund ch botten inte är bankens fel. Precis som många andra i samhället har de en kontrollfunktion lagenligt ålagd sig. Polisen, kassapersonen på Ica, systemet. Jag har det i mitt yrke osv.
Jag vill återigen hävda att om man känner sig hotad av ett sånt här brev, då är det med stor sannolikhet fel formulerat.
Jag har inte många matkvitton att bidra med är jag rädd samtidigt som jag inte tror att det krävs.
Jag har just avslutat ett dödsbo som TYVÄRR hade kopplingar till just Länsförsäkringar.. Herregud vilken uuuuusel bank!! De ska hålla sig till försäkringar (och knappt det)...Länsförsäkringar.
Fast det är ju just formuleringen folk reagerar på? Att de hotar med nedstängning av kontot om TS inte redovisar underlag för kontantinköpen som gjorts. Jag har skrivit det förut i tråden, hade banken istället kontaktat TS med frågan "Hej, i vilket syfte tar ni ut kontanter varje månad?" och hon kunnat svara "matinköp och sånt" och banken nöjt sig med det är jag rätt övertygad om att den här tråden aldrig existerat. Det är ju så de flesta banker uppenbarligen gör, så det finns ingen som helst lag som säger att Länsförsäkringar varken behöver kvitton på tidigare kontantköp eller behöver hota med stängning av ett konto på det där sättet.Som också nämnts, det dras enorma växlar på detta. Något som i grund ch botten inte är bankens fel. Precis som många andra i samhället har de en kontrollfunktion lagenligt ålagd sig. Polisen, kassapersonen på Ica, systemet. Jag har det i mitt yrke osv.
Jag vill återigen hävda att om man känner sig hotad av ett sånt här brev, då är det med stor sannolikhet fel formulerat.
Jag har inte många matkvitton att bidra med är jag rädd samtidigt som jag inte tror att det krävs.
”De med ont uppsåt” som du kallar dem tar nog bara på sig en rånarluva och/eller sprayar över/slår sönder skiten.Jamen precis, ffa de med ont uppsåt....men det är inte i onödan.
Jag som jobbar i utsatt område nattetid är mycket tacksam för både kameror och närvarande synliga vakter.
Du tror uppenbarligen att kameror sätts upp lättvindligt och på en naiv stereotypbild av att all kriminalitet är planerad i detalj.”De med ont uppsåt” som du kallar dem tar nog bara på sig en rånarluva och/eller sprayar över/slår sönder skiten.
Det finns säkert platser där ser gör sitt jobb, men många gånger är det mer fråga om att visa på att man gör något, vare sig det behövs eller ej.
Jag har inget emot kameror, men jag har def ingen övertro på deras effekt heller.
Om man sätter upp kameror eller/och har vakter så brukar det vara för att det behövs redan.Med så kallade trygghetsskapande åtgärder berättar man ju samtidigt att det finns något att oroa sig för… undra hur många som blir oroade i onödan pga tex kameror och vakter…
Om man sätter upp kameror eller/och har vakter så brukar det vara för att det behövs redan.
Inte i de här trakterna i alla fall. Här har det varit för att stävja öppen knarkhandel och våldsbrott. Det har varit först kameror och sedan en uppföljning med patrullerande vakter.Eller så gör man det återigen som symbolhandling.
Övervakningskameror i offentlig miljö kan inte sättas upp lättvindligt eller som "symbolhandling" utan är omgärdade av lagar och paragrafer.Eller så gör man det återigen som symbolhandling.
Det är verkligen inte alltid så, det är ofta en symbolhandling för att visa handlingskraft. Det är idag väldigt billigt med den typen av teknik.Om man sätter upp kameror eller/och har vakter så brukar det vara för att det behövs redan.
Det skrr säkert på en del ställen och det är effektlöst, men jag vet ställen med problem som blivit bättre av kameror, poliser och vakter. Alltså som aktiv del i brottsförebyggande. En helt annan sak.Eller så gör man det återigen som symbolhandling.
Det finns lagar och regler absolut, men det är inget hinder för att det används för att visa handlingskraft.Övervakningskameror i offentlig miljö kan inte sättas upp lättvindligt eller som "symbolhandling" utan är omgärdade av lagar och paragrafer.
https://www.imy.se/verksamhet/kamerabevakning/kamerabevakningslagen/
Jag undrar jag om vi inte pratar om samma ställe till och med!Inte i de här trakterna i alla fall. Här har det varit för att stävja öppen knarkhandel och våldsbrott. Det har varit först kameror och sedan en uppföljning med patrullerande vakter.