Jag tänker att vi borde höja vissa skatter något. Men det får man kanske inte tyckaDu menar myndigheter som redan går på knäna pga resursbrist? Men visst, är du beredd att höja skatterna för att frigöra mer resurser?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker att vi borde höja vissa skatter något. Men det får man kanske inte tyckaDu menar myndigheter som redan går på knäna pga resursbrist? Men visst, är du beredd att höja skatterna för att frigöra mer resurser?
De som bekämpar kriminalitet vill ha det så.@Inte_Ung
Tror du verkligen att om varlden blir kontatfri sa kommer den svarta markaden, manniskosmuggling, sexhandel osv att forsvinna? Du maste ju tro att det finns signifika vinster att hamta har - vad for slags underlag har du for det?
De som bekämpar kriminalitet vill ha det så.
Jag tycker att vi skall underlätta deras jobb.
Tycker inte du det?
Hört talas om cryptovalutor? Dom är långt mer användbara för kriminella än vad dina 100 kronors sedlar nånsin varit.De som bekämpar kriminalitet vill ha det så.
Tycker inte du det?
Ah! Svaret på den frågan är ja. Om du inte samarbetar så att banken har tillräcklig kundkännedom om dig så har de rätt att säga upp dig som kund.Nej, inte riktigt. Det jag undrade var om banken verkligen kan stänga kontot för att vi inte kan redovisa hushållskvitton.
Ah! Svaret på den frågan är ja. Om du inte samarbetar så att banken har tillräcklig kundkännedom om dig så har de rätt att säga upp dig som kund.
Webbhistorik tar man bort.Men du påstår att det är bara ta bort en keylogger? Eller att det är bara att radera webbhistorik så är saken biff?
Jag kan inte ta nåt du skriver på allvar längre.
Jo det kan man faktiskt. Mamma lyckades med det utmärkt.Det är ju ingen som nekas vård.
Det skickas en faktura.
Du behöver inte ens ha ett konto med pengar på, du får vård ändå.
Sedan så har du 30 dagar på dig att betala.
Hur i hela världen skall någon i en våldsam relation kunna gömma undan kontanter?
Eller så ta lärdom av andra länder som ökar sin kontanthantering hur dom jobbar för minskad kriminalitet.De som bekämpar kriminalitet vill ha det så.
Tycker inte du det?
Inte alltså.
Vad gick fel?
Webbhistorik tar man bort.
Ladda ner en annan läsare.
Gör dina saker.
Ta bort läsaren igen.
En keylogger är värre.
Det var därför jag föreslog att låna någon annans.
Med blockchain är det tveksamt eftersom det blir väldigt mycket lättare att spåra var pengarna kommer ifrån. Men med det sagt så försvinner kontanterna så hittar kriminella så klart bara på andra sätt, sen kanske det inte blir just crypto.Hört talas om cryptovalutor? Dom är långt mer användbara för kriminella än vad dina 100 kronors sedlar nånsin varit.
Ah! Svaret på den frågan är ja. Om du inte samarbetar så att banken har tillräcklig kundkännedom om dig så har de rätt att säga upp dig som kund.
Från sidan konsumenternas.se
”Företaget (dvs banken) får helt enkelt inte vare sig gå in i avtal eller utföra enstaka transaktioner åt en kund om de inte kan uppnå tillräcklig kundkännedom. Skulle en affärsförbindelse redan ha inletts så ska den avslutas om de inte uppnår tillräcklig kundkännedom.”
Då finns det väl risk för att banken inte tycker att ni ”samarbetar” eftersom ni inte kan ge dem information.
Edit: "inte samarbetar"? Vi har som sagt inte sparat kvitton.
Då finns det väl risk för att banken inte tycker att ni ”samarbetar” eftersom ni inte kan ge dem information.
Du kan upprepa dig dagen lång. Faktum kvarstår. Banken behöver inte behålla dig som kund.Kundkännedom är något annat än att tvinga folk att redovisa kvitton på specifika småsummor. Vi har redan avhandlat det i tråden så jag tänker inte upprepa mig ytterligare.
Det är mest att man inte skall förakta de små, svarta pengarna.Okei, sa anekdotisk bevisforing for din anti-kontantinstallning.
Sa fungerar inte jag
Hur länge sparar du kvitton från mataffären? Jag tackar nej vid kassan eller kastar innan bilen om jag behöver kvittot för att komma ut.Då finns det väl risk för att banken inte tycker att ni ”samarbetar” eftersom ni inte kan ge dem information.
Du kan upprepa dig dagen lång. Faktum kvarstår. Banken behöver inte behålla dig som kund.
Om allt låg nere hur kunde du betala med kontanter och få kvitto? När jag har varit med om liknande har det inte gått att betala med kontanter heller då butikens betalsystem (för att registrera köpet, få kvitto) också legat nere eftersom de är ihopkopplade.