Transaktionsförfrågan från banken

@Inte_Ung
Tror du verkligen att om varlden blir kontatfri sa kommer den svarta markaden, manniskosmuggling, sexhandel osv att forsvinna? Du maste ju tro att det finns signifika vinster att hamta har - vad for slags underlag har du for det?
De som bekämpar kriminalitet vill ha det så.
Jag tycker att vi skall underlätta deras jobb.
Tycker inte du det?

Nej, inte riktigt. Det jag undrade var om banken verkligen kan stänga kontot för att vi inte kan redovisa hushållskvitton.
Ah! Svaret på den frågan är ja. Om du inte samarbetar så att banken har tillräcklig kundkännedom om dig så har de rätt att säga upp dig som kund.

Från sidan konsumenternas.se

”Företaget (dvs banken) får helt enkelt inte vare sig gå in i avtal eller utföra enstaka transaktioner åt en kund om de inte kan uppnå tillräcklig kundkännedom. Skulle en affärsförbindelse redan ha inletts så ska den avslutas om de inte uppnår tillräcklig kundkännedom.”

Men du påstår att det är bara ta bort en keylogger? Eller att det är bara att radera webbhistorik så är saken biff?
Jag kan inte ta nåt du skriver på allvar längre.
Webbhistorik tar man bort.
Ladda ner en annan läsare.
Gör dina saker.
Ta bort läsaren igen.
En keylogger är värre.
Det var därför jag föreslog att låna någon annans.

Ah! Svaret på den frågan är ja. Om du inte samarbetar så att banken har tillräcklig kundkännedom om dig så har de rätt att säga upp dig som kund.

Från sidan konsumenternas.se

”Företaget (dvs banken) får helt enkelt inte vare sig gå in i avtal eller utföra enstaka transaktioner åt en kund om de inte kan uppnå tillräcklig kundkännedom. Skulle en affärsförbindelse redan ha inletts så ska den avslutas om de inte uppnår tillräcklig kundkännedom.”

Kundkännedom är något annat än att tvinga folk att redovisa kvitton på specifika småsummor. Vi har redan avhandlat det i tråden så jag tänker inte upprepa mig ytterligare.

Om allt låg nere hur kunde du betala med kontanter och få kvitto? När jag har varit med om liknande har det inte gått att betala med kontanter heller då butikens betalsystem (för att registrera köpet, få kvitto) också legat nere eftersom de är ihopkopplade.

Jag var otydlig, hela korthanteringen låg nere. Jag har inte detaljkunskap över hur OKQ8s system fungerar utan gick på vad personalen sa, dvs att de kunde ta betalt med kontanter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka