Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bangsi skrev:Nej det tycker jag absolut inte.
Man har absolut inte bättre kontroll på hästen i träns. Om du inte har full kontroll över din häst skall du inte ta med den till en tävling.
Jag vill absolut inte ha en tävlingsplats där folk som inte har koll på sina hästar springer runt och rycker sina hästar i munnen för att få bättre kontroll. Ryser av bara tanken
Med repgimma får du den allra bästa kontrollen - inte träns.
General_beseiged skrev:Ja det står då i TR iallafall va jag minns
å Hingstar får inte ledas av dom under 15 eller 16 år minns inte riktigt
Juvelflickan skrev:Nej!
Jag tycker inte det ska vara nödvändigt att ha träns på hästen vid en tävlingsplats.
Jag tycker personligen att en väl uppfostrad häst med en god ledare inte skall göra något "oväntat". Det borde vara lite som på en hundtävling; de hundar som visar aggressivitet, obekvämhet på något vis eller liknande bli diskad.
Jag menar inte att ekipaket skall bli diskat, men jag tycker det är viktigt att man tar djuren på allvar och genom att se hur hästen beter sig på en tävlingplats kan det vara ett bra tillfälle.
Så tycker jag, just nu. Vore intressant att höra andras åsikter, kanske ändrar jag mig
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"