Träns med BRED nosgrimma

Status
Stängd för vidare inlägg.

Zody

Trådstartare
Är lite småsugen på att uppdatera halvfoderhästens tränsgarderob lite, och då med ett snyggt dressyrträns med bred nosgrimma.
Svart, metall/silerfärgade spännen och ev. vit fodring är kraven. :)

Vad har ni för träns, märke & pris, och så bilder såklart! :idea: (minus lampa)

Sv: Träns med BRED nosgrimma

Här är mitt dressyrträns som i grunden är ett Hdr, lädertyglarna är :love:. Nosgrimman är från ett Knights träns. Pannbanden är nummera utbytt, idag har jag ett GG med små "diamanter" (ej på bilden).

Väldigt dålig bild:

12668578.jpg

:)

jag har just köpten ny nosgrimma. en hubertus... kostade ca 500-600kr

har ej bild... kan skaffa om någon vill se den.
menden ser ut såhär:
svart
5cm vid
mökbrunt foder
vanliga silverspännen
mkt fint läder

Åh den tror jag att jag har varit och dregglat över massor :p Den är hur fin som helst. Vet du om den finns i helbrun?

BILD! :D Låter som något för mig.

PansParis; Snyggt träns, men fel färg och lite för smal nosgrimma för min del. ;) Supersnygg häst för övrigt.

Tack! :bow:

Synd på dålig bild bara!

Zody: Tack! Ja den är väl 2,5 - 3 cm, bredare nosgrimma så drunknar hon i den.

:)

kolla på hästbiten, där finns en hubertus dressyrnosgrimma i svart och brunt!

andra alternativ med bred (4 cm och uppåt) nosgrimma:
german line kandaret
hansbo dressyrnosgrimma
hdr dressyrträns
kieffer maja
stubben extra wide

i lite högre prisklass så finns döbert och os. och passier förstås. själv har jag ett döbert, nosgrimman är 5 cm. kostar 2395,-

239.07004_edited.jpg

Jag har en os nosgrimma den är :love: har även en döbert som förvisso är smalare men den är inte alls lika mysig :p

Gah, ditt träns är så snyggt! :love:
Stubbens med extra vid nosgrimma är också ruskigt fint, även om döbert och os är to die for. Jag vet vad jag kommer önska mig i julklapp. :angel:
Hubertus nosgrimma, "achen dressyr" ser riktigt fin ut - men hur är kvalitén? Ska jag köpa något vill jag ju att det verkligen ska hålla också.

knapplån

varför slutar nästan alla tränstrådar tillslut med os eller döbert??:D

därför att dom är bäst. :D

FA; jag velade mellan os och döbert, men döbert har mkt fluffigare fodring! fodringen på os var hårdare och syntes inte lika mkt. om jag ska ha enn os så ska det vara med foder i samma färg, döbert är bäst när det gäler vitfodrat. :d

det är ganska mycket vitt under OS kandaret som jag har på min häst. Känns oxå väldigt "fluffigt". Det är oxå lite äldre. Kanske är det nyare mer stela eller?
Kan ta en närbild om nån vill se imorgon ;)

KL

DSC_7815.jpg

Dålig bild, och tränset var splitternytt så nosgrimman var ännu inte "inriden". Men är mkt nöjd med det tränset!

*förlåt för stor bild*

länkar till nästa bild;

http://i90.photobucket.com/albums/k272/_Fire-Eye/DSC_7833.jpg

Det är mässingspännen, solen reflekterar så det ser silvrigt ut.

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 322
Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 289
Dressyr Det är så irriterrande när man vet vad man vill ha, men inte hittar något. Jag har letat med ljus och lyckta (hittar inget bra svenskt...
2
Svar
20
· Visningar
4 299
Senast: Piaff
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 717
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka