Träns Dax!

F

fossig

Dags att köpa ett nytt träns! :)

Vill ha ett brunt, enkelt träns, med ganska smala remmar.
inte så mycket "tjafs" på det, gärna helt slätt pannband osv.
Och helst inte så dyrt.. :crazy:

Några bra förslag??
:)

vad tror ni om detta?

träns

kanske inte så smala sidostycken..

Någon som vet hur Jacson är i kvalite?

:confused:

cosmo.jpg

Jacson Cosmos har smala remmar och är fint i övrigt.
blir mjukt och smidigt efter några smörjningar och är verkligen värt sitt pris många gånger om! :)
210 kr kostar det på L*llh*sten i St*v.

kan hålla med föregående talare. Min kompis har ett jacson träns, inköpt billigt. o väldigt fint o hållbart.

Hej! Jag har ett jättefint mörkbrunt träns, hubertus. Smala remmar och mjukt är det! Ljusbruna sömmar. Kostade ca 600kr.

Men det där tränset tycker inte jag har smala remmar alls på sidostyckerna :confused:Jag har provat det på min kuse och han försvann typ pga att remmarna var så tjocka på det där tränset?
Utrillo heter det va?
Min väninna har det på sin nordvsansk och han passar alldeles ypperligt i det..han är helt enkelt skitsnygg i det...var sugen själv på att köpa det så jag provde nordisens och det såg så konstigt ut då det var rätt tjocka remmar (enligt mig)..passade helt enkelt inte på min arabs lilla huvud :D
Vad har du för häst?

Håller med :)
Har det tränset till min pålla som inte passar i breda remmar, jacson cosmos är däremot supersnyggt :bow:

Rekomenderar! :D

jag gillade pannbandet och nosgrimman på det tränset, Utrillo heter det :) Tyckte tyvärr oxå att sidostyckerna var breda :(

Min häst är korsning arab/connemara.
har ett träns som är alldeles för brett på henne, det tar liksom upp hela huvudet :(
kanske inte köpa utrillo då..
Var kan man hitta hubertus träns?

Men det andra jacson tränset nån la upp, det såg fint ut :)

Skulle helst vilja ha ett med pannband/nosgrimma som på Utrillo, och sido stycken på det andra.. kan inte köpa 2 bli alldeles för dyrt när jag har beställt en sadel idag :)

Cosmos hette det!
Jättefint!

fast än det är en pjupp på nosgrimman ;)

annars tycker jag Chetak "Calinka" ser fint ut.
Någon som vet om Jacson eller Chetak är bättre i kvalite?

jag gick till en skomakare och bad honom ta bort pluppen från mitt träns, superenkelt och snyggt. :idea:
trans.jpg

Nosgrimman och pannbandet är från cosmostränset...

smart!

jag har provat göra det själv på ett träns, men det blev inte så snyggt, fast inte helt åt fanders heller :)
Fast skomakare är nog bättre! dom är föresten bra på det mesta :)

Cosmos lockar mig just nu :)

Sv: Träns Dax!

Ojoj den här tråden är säkert nedlagd, men jag svarar iaf. :p
Mitt Hubertus köpte jag på Stigbygeln i södertälje!

Sv: Träns Dax!

Knights Leather har en modell med smala enkla remmar, borde heta Ivanhoe om jag inte minns fel.

Sv: Re: Träns Dax!

har haft mitt jacson träns nu i 4 år nu,e de e fortfarnade fint i kvaliten,
Har ridit med det i ur och skur..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: dukie
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 694
Senast: Murray
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
980
Senast: ako
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 098
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka