Träningsundersökning

Fiorano

Trådstartare
Det var längesen vi hade en sån här tråd och eftersom jag har absolut inget att göra så här mitt i natten så kommer en repris:p.

1: Hur ofta rider du för tränare?
2: Har du mer än en tränare?
3: Kör du iväg för att träna eller kommer tränaren dit du har hästen?
4: Hur mycket pengar lägger du i månaden på tränare?
5: Hur många pass i veckan rider du själv dressyr på bana/ridhus (utan tränare)?

Sv: Träningsundersökning

Är du fortfarande vaken ;)

1. Jag rider för tränare 2 ggr i månaden, en gång hoppning och en dressyr. Dock lite oregelbundet, beror på hur det är med tävlingar etc, så det kan bli 3 gånger i månaden ibland.

2. Två dressyrtränare som jag varierar lite mellan, en hopptränare.

3. Kör iväg.

4. 350- 650.

5. 2-3 pass i veckan.

1. 2-3 ggr i månaden beroende på hur mycket cash jag har :D

2. Rider bara för en tränare, har haft samma sen Divan var 3 år

3. Han kommer till oss en gång i veckan

4. 800-1200 kr

5. 2-4 pass, rider backträning 2 ggr i veckan ute resten på banan.

Varannan vecka
Nej, har tränat för denna tränaren i nästan 2 år.
Tränaren kommer till stallet.
400kr, 200kr/½timme
5: Hur många pass i veckan rider du själv dressyr på bana/ridhus (utan tränare)?
Ett par gånger i veckan.

1. Har en fast tid varannan vecka, men försöker boka in ett pass den andra veckan också. Så ca en gång i veckan.
2. Har en tränare/mentor som jag ridit för i tio år. Sedan rider jag för en till varannan-tredje månad beroende på hur ofta hon kommer hit.
3. Kör iväg.
4. Mellan 1000-2000
5. ca 3 pass.

Kan ju vara intressant att veta vad man har för häst också. Jag har ett 6 årigt sto, går bara LB än så länge då hon har mycket i huvudet och det får ta den tid det tar :)

Just nu ser det ut såhär, har varierat lite:

en gång per vecka, dressyr
inte just nu
kör iväg
1000-1500
5: Hur många pass i veckan rider du själv dressyr på bana/ridhus (utan tränare)?[/QUOTE]
rider ett helt pass på banan och sedan brukar jag jobba 15-20 minuter ett par gånger och därefter utetur

1: Hur ofta rider du för tränare? 1-2 ggr/vecka
2: Har du mer än en tränare? Nej, kör samma men ibland blir det någon gästtränare på anläggningen
3: Kör du iväg för att träna eller kommer tränaren dit du har hästen? Kommer dit
4: Hur mycket pengar lägger du i månaden på tränare? 2000-2500 kr
5: Hur många pass i veckan rider du själv dressyr på bana/ridhus (utan tränare)? 4-5

Mina svar blir nog också repris, men men;

Ett tillfälle (2 dagar) i månaden.

Nix. Har haft förut, men fick nog av det.

Tränaren kommer till oss :love: Lyx!
Fast till terrängbanan åker jag ;)

1200 på dressyrträning

Typ två på sommarhalvåret, lika för bägge hästarna. Och oftare på vintern.

Dressyr minst varannan v, 2 pass per gång. Ibland varje vecka och ibland någon extra gång. Beroende på hur tränarna kan.
Jag har två dressyrtränare som kör samma tänk(gift par). (Och en tredje som också tänker rätt likt. Men det är mer inridning, grunder, problemlösning etc. Dock funkar det fint att väva ihop.)
De kommer hit. Ibland åker jag dit för mer intensivkör och bor kvar.
En lektion går på 425 kr för ena och 500 kr för andra. Jag betalar då jag rider mina egna. Annars betalar hästägarna. Så det brukar gå på runt tusenlappen i månaden.
Det är lite olika. Jag försöker rida ut en del också. Samma häst ska få komma ut iaf 2 ggr/v. I perioder mer eller mindre. Men jag rider någon häst på banan varje dag. Ibland upp till 6 st.
Varvar med att arbeta dem för hand också.

1-2 gånger/vecka.

Jag växlar mellan två, rider dock oftare för den ena, och provar i dagsläget även en tredje.

Jag rider till två av tränarna (10 minuters skrittväg), den tredje behöver jag köra till.

800-1600 kr.

Ett eller två. Jag rider dock inte min häst på samtliga träningar/pass i ridhus.

KL

Kan inte fler skriva vad ni har för häst och vad ni rider för klasser, det gör det hela lite mer intressant. Vissa vet man ju redan, men långt ifrån alla. I alla fall jag.

Dressyr varannan vecka och hoppning en gång i månaden. Önskar det var oftare
Nja jag rider stadigt för en, men det händer att jag hoppar in och tar en lektion för externa tränare då och då när de besöker klubben. Dock tycker jag egentligen inte det är värt den extra kostaden att rida för dem. Vi är inte så pass bra än.
Jag får åka iväg
700 om det inte är någon extern
Det varierar väldigt beroende på humör och träning, men ca 2-3

Jag har en islandsponny som tävlar på lb-nivå och tränar på la-nivå, men behöver mer styrka för att göra sig rättvisa där

Senast ändrad:

Ah, jag tänkte göra det men glömde!

Jag har två;
Häst 1 (aka Kamel) valack f.98 e.Cortus. Igång igen efter lång vila så har inga särskilda ambitioner, men han gör allt utom piaff & passage så det är rätt gött att bara leka med honom :D Har placeringar i Msv i alla tre grenar. Om andan faller på och vi hittar någon tävling att kvala oss på så går han MsvB igen i år.

Häst 2 (aka Lilla häst) valack f.05 e.Cosmopolite S. Går egentligen fälttävlan, men har plac i LA och är kvalad till MsvB. Blir nog debut i MsvB någon gång efter ft-säsongen. Bytena är i stort sett på plats, men vill ha lite mer styrka och framför allt explosivitet i honom. Men han travar riktigt jäkla trevligt (och gör passage :love: ) så det kunde vara roligt att starta lite dressyr med honom.

Har ett sto f.2007 som jag precis debuterat LA på. Eftersom jag ridit så länge för min tränare och är så hemma i systemet så klarar jag mig med 2-3 pass i månaden. Skulle helst vilja rida varje vecka men det är sällan pengar finns att göra det.

Minst 1 dressyrträning per vecka, ibland två.
Letar efter en bra hopptränare att hoppa för 1gång/vecka också.

För tillfället endast en dressyrtränare men hoppas hitta en bra hopptränare också.

Just nu åker jag hem till min tränare.

Dressyrtränaren tar 350kr för 30 min och minst 1pass/vecka blir minst 1400:- + bensin.
Men lägger oftast 3-4000kr/mån på träningar :o

Försöker att rida ett pass eller två själv, men det är lite si och så med det.

Har ett fullblodssto som jag köpte i höstas, hon har med tidigare ägare gått fälttävlan men fungerar nu som handikapphäst till mig.
Vi ska tävla LC men tränar på LA och hästen är utbildad MSV.
Har som mål att kvala till handikapp SM så småningom.
Återstår att se hur det kommer att fungera, det största problemet är jag och mina nerver.

1-2 gånger/vecka.

Jag växlar mellan två, rider dock oftare för den ena, och provar i dagsläget även en tredje.

Jag rider till två av tränarna (10 minuters skrittväg), den tredje behöver jag köra till.

800-1600 kr.

Ett eller två. Jag rider dock inte min häst på samtliga träningar/pass i ridhus.

Jag har en ridtravare som bara går LD, då hon tyvärr inte är stark nog för att jobba i galoppen eftersom jag är galopprädd och inte vågar galoppera henne i ridhus eller sitta ner i galoppen. Lär därför ta ett bra tag innan hon ens kan gå en LC då hon endast får galoppera "ordentligt" med medryttare en dag i veckan.

Själv kan jag "egentligen" inte rida och har således inte tävlat ens på lokal nivå, och därav att jag försöker rida för tränare ett par gånger i veckan. Ska förhoppningsvis försöka få tag på en läromästare framöver att trimma vidare på.

Du postar en tråd som ger mig dåligt samvete:cautious: Efter helgens tävling konstaterade jag att jag tränar på tok förlite och har tappat det tekniska helt då mina få träningar går till att jobba grunder endast.

Ca varannan/vartredje månad...

Har två

Kör iväg

0-2000 kr. Den ena tar 850 kr/ 45 min, den andra 400 kr/45 min

1 till 5, väldigt varierande.

Om någon missat rider jag t.o.m. Int I. :)

Anledningen att jag startade den här tråden är att jag börjat rida för en vän (Mirtai här på Buke, som tävlat tom StG) och som jag stortrivs att rida för. Hon är då förstås väldigt mycket billigare att rida för än min vanliga tränare som är B-tränare med meriter upp till GP. Så nu kan jag rida två dagar i veckan för tränare istället för två gånger i månaden vilket hade kostat mer pengar plus att jag slipper mecket med att köra iväg.

Har haft lite dåligt samvete för att jag tycker att det är för dyrt att det skulle kosta 700:-/träning för B-tränaren (med bensin och ridhushyra osv). Men den här tråden har stillat det samvetet faktiskt:p. Och dessutom föredrar jag Mirtai framför B-tränaren:o.

Jag är en väldigt nybliven dressyrnörd med en varmblodstravar tant på 22 år som får göra så gott hon kan och en korsning på 7 år som jag har höga ambitioner :D för så snart hon är frisk igen.
Svarar på hur jag gör när 7 åringen är igång.

Ca två gånger i månaden. 1 per häst.

Har en vardags tränare och en som kommer upp en gång per år och då blir det två dagars med två pass per häst.

I vinter har jag åkt till ridhus 3 mil bort, enkel väg. Dels pga av långt avstånd till tränare, dels pga brist på ridbana.

Olika, men ca 500. Plus bensin då.

Om jag har en ridbana så blir det 1 gång i veckan per häst. Nu har vi inte haft tillgång till ridbana på 9 månader så jag har försökt åka till ridhuset i alla fall nån gång i månaden utöver lektionerna.

Snart ska vi flytta hem igen med tillgång till ridbana och närmare för tränaren att komma ut till oss. Då jäklar :p

Varannan vecka
Nej, har tränat för denna tränaren i nästan 2 år.
Tränaren kommer till stallet.
400kr, 200kr/½timme
Ett par gånger i veckan.

Jag har en 25-årig SWB-valack e:Krevad-Pontus. Utbildad MsvB dressyr, men tävlar bara klubbtävlingar på LA nivå.
När han var ung (ca 8) så tränade vi 130cm i hoppning, men efter en lång period med hältor och hoppförbud (8-10års ålder) så hoppar vi bara sporadiskt och inte mer än 60-70cm.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
884
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 561
Senast: Mia_R
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat